Fővárosból kiköltöző értelmiségi család tagjaként immár második évtizede van rálátásom arra, hogy mennyi kihagyott ziccer, elhibázott koncepció, önként és dalolva választott zsákutca jellemzi a Budapesttel észak-kelet felől határos településcsoport városait. Dunakeszi, Fót, Veresegyház, sokszor olyan történetekkel hívják fel magukra a figyelmet a sajtóban, amik munkanélküliségtől, kilátástalanságtól, alacsony iskolázottságtól és reménytelen szegénységtől sújtott határ menti településektől is szokatlanok lennének – de a főváros közelségét élvező, zseniális adottságú kisvárosokhoz méltatlan.
Külföldi ismerőseim csak nevetnek: a fővárostól néhány kilométerre sárdagasztás folyik egy mellékutcában? Értékes erdőterületeken ipari mennyiségben folyik az illegális hulladék lerakása? Különleges természeti képződmények, tavak, lápok, madaraktól hemzsegő erdősávok, változatos színt mutató folyópartunk inkább él elpusztítandó problémaként az emberek fejében, semmint a szabadidő eltöltésének hasznos és jövedelmező célpontjai lennének?! Normális ez? Aligha.
A téma szakirodalma garantálja, hogy gyökeres változások nélkül ezekre a városokra pár éven belül állandósuló dugók, növekvő bűnözés, érdeklődés és fizetőképesség híján elsorvadt vállalkozások és kihalt kulturális intézmények, egyszóval kilátástalanság, unalom és mindezek tetejébe további gyors ütemű eladósodás vár.
Van adottságom, gyakorlatom, elképzelésem arról, hogy egy európai főváros szomszédságában levő településcsoportnak hogy kellene kinéznie, és mitől nézhetne ki úgy. Lássunk gyorsan néhány ellentmondást:
- - Mindenki azt szajkózza, hogy a fővárosi P+R parkolók a vidéki beutazók kényelmét szolgálják. Ön szerint logikus az út háromnegyedét autóval megtenni, és csak a maradék szakaszra tömegközlekedésre váltani? Valójában a P+R parkolóknak az elővárosi vasút vonalán kellene lenniük, Alsógödön, Dunakeszi alsón, Alagi majornál, Csomádnál, Ivacsnál.
- - Továbbá: az elmúlt évek közútfejlesztéseiből rendre kimaradt a városok közötti biciklis forgalom támogatása, a buszmegállók elkülönítése a forgalomból.
- - A régió tucatnyi tava kihasználatlan és helyenként vállalhatatlan, miközben fővárosiak ezrei keresik a minőségi kikapcsolódást és a kulturált családi időtöltést hétvégente. Ez is része a belföldi turizmusnak, és ezernyi munkahelyet tarthatna el egész évben.
- - A hulladékgazdálkodás mind intézményi, mind illegális formájában vállalhatatlan a térségünkben. Bizonyos északi országokban ez önálló és prosperáló iparág, nálunk meg csőd közeli állapotok vannak?
Te érted ezt?
Erről fog szólni ez a blog, nem titkoltan azzal a céllal, hogy elnyerjem a szavazatokat!
Szerinted is itt az ideje visszatérni a jövőbe? Kövess a Facebookon! |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dzsaszper 2014.01.14. 11:20:49
azt javaslom, hogy egy, legfeljebb két posztban mutassa be önmagát, szakmai és politikai tapasztalatát. Ha kell, akár a kommentek letiltásával.
Országgyűlési képviselőjelöltként pedig elsősorban az országos ügyekről alkotott vélemémyére volnék kiváncsi, miután bemutatta önmagát, mint pl. korrupció megfékezése, közteherviselés, fenntartható fejlődés, agrárium, energiapolitika, egészségügy, oktatás, uniós politika...
egy választópolgár a körzetéből.
Juhász Péter (LMP) 2014.01.14. 12:00:24