HTML

Pest megye 5. vk.

Csomád, Csömör, Dunakeszi, Erdőkertes, Fót, Göd, Veresegyház polgárai! Térjünk vissza a jövőbe! Javaslata van? Írjon: peter.juhasz@jpl.hu

Bemutatkozó

jp01.jpg

Juhász Péter (LMP) életrajza itt elérhető

Április 6-án az LMP ismét bejutott a Parlamentbe, ezúton köszönöm szavazóinknak!

A 2014-es parlamenti választások során a kampányomra elköltött pénz: 791096 Ft

Kövess!

2014.02.27. 17:19 Juhász Péter (LMP)

Most akkor bejutunk vagy sem?

Egyik nap még 6%-ot mérnek az LMP-nek, másik nap már csak 2%-ot, hogy van akkor most ez? Papíron minden egyszerű, a gyakorlat viszont teljesen meghazudtolhatja a statisztikát.

„Rátok fogok szavazni ígérem, de hadd menjek már, mert sír a gyerek!” – nem ritkán hallott mondat ez, ha az ember háztól-házig megy egy frissen parcellázott lakóövezetben Dunakeszitől Veresegyházig az agglomeráció valamelyik településén. És ez az egy mondat tökéletesen szemlélteti is, hogy miért olyan piszok nehéz pontosan megbecsülni, hogy hányadán áll is most a Lehet Más a Politika. Mert az élet a normális embereknek nem csak a politikáról szól.

Nyilván nem fogok tudni erről elfogulatlanul írni, hiszen magam is képviselőjelöltje vagyok az LMP-nek. Szeretném is leszögezni itt a legelején - elvéve talán néhány kommentelő kenyerét is - hogy természetesen akkor lenne legkönnyebb mérni az LMP-t, ha olyan komoly támogatottsága és részesedése lenne a tortából, mint a dobogós pártoknak. Nem ez a helyzet, tisztában vagyok vele, ugyanakkor ettől ez még lehet egy fontos téma.

A biztosan pártot választók körében a Tárki 6%-ot adott a minap az LMP-nek, a Nézőpont viszont már csak 2%-ot, hasonlóan a korábban jelentő Mediánhoz. Az egyik szerint bejutunk, a másik szerint nem. Mi lehet a különbség oka? Csalás? Wishful thinking? Politikai megrendelés?

Induljunk ki abból, hogy mindkét helyen szakemberek dolgoznak, politikai befolyásoltság nélkül. Látni fogja a kedves olvasó, hogy összesküvés elméletek nélkül is magyarázható az eltérés.

Első és legfontosabb különbség a felvétel ideje: a Medián még január végén konzultált a megkérdezettekkel, a Nézőpont pedig majd 3 héttel később, február 17-20 között, közel egyidőben a Tárkival.

Második különbség, hogy az egyik 1200, a másik 1000 főt kérdezett meg. Ez csak 20% eltérés, ami első ránézésre nem feltétlenül sok, de amikor 1-2 százalékokat kell ide-oda kerekíteni, akkor bizony befolyásoló erejű lehet. Fontos megemlíteni azt is, hogy a választás közeledtével bizonyára már a többezres mintavételeket fogják alkalmazni, ami még pontosabb lesz. Bár az alapvető arányokon nem feltétlenül fog módosítani, de a kisebb pártok esetében lényeges. Ugyanúgy, ahogy a kis kábelcsatornák nézettsége sem becsülhető meg elég jól olyan metodológiával ami a nagy országos kereskedelmi csatornákra van kitalálva, a pártpreferenciák esetében is lényeges a minta nagysága.

A harmadik, hogy a Medián és a Tárki személyesen végzi a kutatást, a Nézőpont viszont telefonon. És ez a gyakorlatban óriási különbség. Fiatalokat, dolgozókat, családosokat elérni telefonon, és rávenni, hogy pár percig ismeretlenül elmondják nekünk legféltettebb titkaikat… elég para. Eleve hogy lesznek felhívva olyan mobilok, akik valamilyen vállalati előfizetés keretében kerültek a felhasználóikhoz? Vonalas telefonon napközben közvéleménykutatás céljából embereket felhívni, reprezentatíve… hát nem éppen irigylésreméltó feladat.

Személyesen sem sokkal egyszerűbb, de talán jobbak az esélyek. A bejárási minták persze véletlenszerűen generáltak, mi is találkoztunk tök véletlenül olyan közvéleménykutató munkatárssal Csomádon, aki éppen azon szomorkodott, hogy a kitűzött útján („a harmadik házba csöngess be, majd onnan kelet felé a negyedik ajtón”) mindig pont olyanokba sikerül belefutni, aki már életkorát és nemét tekintve pont nem hiányzik a listáról. Vajon hány ilyen kérdezőbiztos lesz elcsigázva a nap végén? Érdekesség továbbá, hogy a Medián után a Tárki is ráállt a népszavazási szituációt szimuláló, "ikszelj és tedd borítékba" módszerrel, amivel jobban lehet mérni a félősöket.

Persze valamilyen szinten tudják tudományosan kezelni a közvéleménykutatók ezeket a praktikus aggályokat, de azért bőven marad bizonytalanság. Pláne ezer fős minta esetén.

Visszatérve a blogposzt elején felidézett síró gyerekre: olyan lakóövezetekben, ahol a 2010-es parlamenti, önkormányzati, illetve időközi választások szavazóköri statisztikái szerint az LMP kifejezetten jól szerepelt, most praktikusan alig tudunk aláírást szerezni. Pedig a szimpátia nem veszett el, az emberek kedvelnek minket, csak hát az ajtótól-ajtóig kampányolást sok nevetséges hétköznapi tényező befolyásolja! Először is, az újépítésű házakon a legritkább esetben van kapucsengő. Amikor az ember befejez egy házat, akkor a lendület mindig a finisnél fogy el. Nem kerül fel a gyerek szobájában a parketta szegélyléc, nem viszik fel a padlásra a megmaradt cserépkupákat, és pont nem szereli fel a mester a kaputelefont. Ha meg vesznek is ilyen rádiós nyomógombost, az az első télen befagy. Aztán meggyőzik magukat, hogy minek is a csengő, aki jön vendégségbe úgy is felhív előtte, vagy dudál. Mi ezeket pont nem tehetjük meg. Másfelől az otthonlétből a fogadóképes időszak az nagyjából 1-2 óra a családoknál. Ha sikerül is olyankor csengetni, és pont nem vacsiznak, pont nem gyereket nevelnek, és pont nem szerelmeskednek, akkor megvan az aláírás. Ha ettől eltérő időpontban próbálkozunk, akkor nincsenek otthon, annak meg ugye nincs esélye, hogy amikor autóznak a munkahelyük felé, akkor rajtuk üssünk egy aláíróívvel. Társasházak és lakótelepek esetében sem sokkal könnyebb a helyzet: ha kaputelefonon kell meggyőzni valakit arról, hogy adja meg minden adatát egy választási jelöléshez, akkor rajongó legyen a talpán, aki emiatt beenged minket, vagy lejön elénk a kapuba nyuszis papucsban, hidegben. Ha pedig sikerül bejutni, akkor pont az fogja kellemetlenül érezni magát, aki beengedett minket a lépcsőházba, mert később a lakótársai bármikor megvádolhatják, hogy mi vittük el a muskátlit az ő könnyelmű „aláírósdija” miatt.

A legtutibb tehát a forgalmas csomópontok, megállók, pályaudvarok bejárása és a standolás. Kivéve, ha szakad az eső, ugyebár. Mindegy, azért általában megvan az 500 aláírás, csak hát van vele munka bőven. Ami igazán tuti lenne a mai világban az ugye a bevásárlóközpontok. Viszont az magánterület, ott nem folyhat kampány. Kivéve ha az ember a Fidesz jelöltje, mert akkor a kedves bevásárlóközpontosok önszántukból külön kiállítást szerveznek az unokatesója tiszteletére

Nem utolsó sorban, a rejtőzködő magatartásnak is lehet jelentősége a mostani választásnál. Általában szeretik magukat hitegetni a pártok azzal, hogy aki nem vallja be a pártszimpátiáját, az majd biztos pont mind rájuk szavaz. Én nem állítom, hogy ez az LMP-nél az átlagnál jelentősebb lenne. Inkább csak mint jelenség érdekes. Hiszen felnőtt, láthatóan iskolázott, tájékozott emberek is nagy arányban tagadják meg az aláírást, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem akarják, hogy pártpreferenciájuknak bárhol írásos nyoma legyen névvel, címmel. Mert ki tudja? NSA, Snowden, Wikileaks, lehallgatási botrány, dossziés Horváth, Baja, a legkülönfélébb lokális vagy globális példákat emlegetik az emberek, olyan ügyekről, ahol adatokkal való visszaélés történt, ezzel indokolva, hogy ők miért is akarnak kimaradni ebből az egész hercehurcából, megkímélva magukat, gyereküket, vállalkozásukat, munkahelyüket. Mert az ördög nem alszik. „Az emilcímemet sem adom meg akárkinek, majd akkor pont a személyi számomat adnám meg bárkinek???” – érvel a sokat látott negyvenes férfi, és nem feltétlen tudjuk cáfolni. Persze ilyenkor amellett érvelünk, hogy a választási jegyzékben eleve benne van minden adatuk, és ha több pártot is jelölnek, akkor végülis nem derülne ki a szimpátiájukról semmi értékelhető. Azok, akik fotók és csípős bejegyzések tucatjait teszik fel nyilvánosan a Facebookra, azok megrettennek egy választási aláírási jelöléstől? Nem tűnik ésszerűnek.

Ugyanakkor ha belegondolunk, érthetőek az emberek félelmei. Hiszen vegyük például Dunakeszit. A helyi választási iroda munkatársai készségesek, barátságosak, korrektek és segítőkészek, senki nem gondolná róluk, hogy részrehajlóak. Mindazonáltal az is tény, hogy a Dunakeszi önkormányzat épületében vannak, egy emeleten a fideszes parlamenti képviselővel, aki egyúttal polgármester is, és mindösszesen 20 méter választja el őket és irodájukat tőle. Dunakesziről éppen az a hír járja, hogy az önkormányzat plakáthelyein senki más nem hirdethet csak Tuzson Bence, a Fidesz jelöltje, a dunakeszi polgármester munkatársa. Valahol érthető tehát, ha felnőtt embereket esetleg megfélemlít, hogy az aláírásukat tároló mappa Dunakeszi potentátjainak irodájától csak pár szobára található.

A versenyszellem itt nem játszik. Engem egy tök ártatlan, pikírt Facebook-kommentért helyből kitiltottak a jelölt úr oldaláról, pedig meg sem közelítette az átlag ellenzéki kommentek színvonalát, csupán az iránt érdeklődtem, hogy illik-e ülve hallgatni a miniszterelnök évértékelőjét, vagy feltétlenül fel kell állni hozzá… Most már tudom a verdiktet: a miniszterelnök nevét számra sem lenne szabad vennem.

Még aki nem ilyen világban akar élni, az is meggondolja kétszer, hogy a szavazófülke magányán kívül bárhol máshol is jelét adja a nemzeti együttlélegzési rendszerrel való egyet nem értésének.

Mindezek alapján azt mondom: a közvéleménykutatók mindig alul fogják mérni egy olyan párt számait, amelynek támogatói között felülreprezentáltak a fiatalok, családosok, dolgozók, tevékenykedők, akiknek alapvetően nincs a tíz legfontosabb gondjuk között a napi politika. Fogalmazhatunk úgy is: aki nem fanatikus politikafüggő, hanem egészséges mértékben kezeli helyén a politikát, és úgy érzi, hogy van veszítenivalója, ha ennél jobban beleártja magát, azt nagyon kicsi eséllyel fogja bemérni a radar.

És ha már a friss közvéleménykutatási adatoknál tartunk: azt hiszem minden összefogáspárti kritikus elnézést kérhet Schiffer Andrástól, amiért ő nem volt hajlandó belépni egy olyan kényszerkoalícióba, aminek egyetlen célja az MSZP minél nagyobb arányú túlélése, akár a többi ellenzéki párt rovására is. Az idő Schiffert igazolja. Hónapok óta – vagy inkább a választási törvény átalakítása óta – nyilvánvaló tény, hogy a Fidesz előnye nem behozható. Ennek ellenére az MSZP letagadta a reális kármentés esélyét. Mert lett volna esély egy sokszínű, sokakat megmozgatni képes, akár bizonytalanok megszólítására is alkalmas, egymástól jobbára független, összességében jelentős erőt felmutatni képes ellenzéki tábor kialakulására. Ehelyett kovácsolt egy kényszerösszefogást, ami minden 10 újabb taggal elveszít 11 meglévőt, és bentről kiabáltak kifele mindenkire, aki kritikusan viszonyult egy olyan „megújulási” mozgalomra, ami továbbra is tele van huszonöt éve porondon levő fazonokkal.

Szerinted is itt az ideje visszatérni a jövőbe? Kövesd kampányom a Facebookon!

219 komment

Címkék: dunakeszi lehet más a politika választás 2014


A bejegyzés trackback címe:

https://kepviseloleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr345835768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2014.02.28. 12:53:59

LMP be, Böszmefogás viszont nem. Nem számoltak azzal, hogy nekik nem 5, hanem 15% kell! AZ viszont nem lesz meg nekik, legalábbis remélem!

wallenberg8805 (törölt) 2014.02.28. 12:54:43

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A balliberális oldal azért hozta létre az LMP-t, hogy ha a balliberális oldal ellehetetlenül, akkor legyen mégegy alakulata, amely azt mondhatja hogy ő nem a balliberális oldal, miközben de.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

laci_52 2014.02.28. 12:55:28

Ha kiesne a parlamentből az LMP, nagyon keveseknek hiányozna...

Nekem sem! Minek oda egy SZDSZ-klón párt?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.28. 13:01:12

reméljük be.

nagyon unalmas lenne ha csak a fidesz meg a szocik és kapcsoltjaik jutnának be.

seahawks 2014.02.28. 13:03:48

nem fogok szavazni rátok, mert töketlenek vagytok. lehetnétek a normális emberek pártja, de csak a hülkye környezetvédelem témakörben hallani tőletek megnyílvánulásokat, amik valljuk be harmadrangúak egy munkából élő ember számára.
tudod mit akarok hallani diplomás mérnökként:
- rendbetesszük az egészségügyet(akár azon az áron is, hogy fizetős lesz)
- oktatást (csökkentjük a tananyagot, mert szerencsétlen gyerek megszakad az iskolában)
- lebontjuk a frissen épült stadionokat

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 13:06:51

@laci_52: SZDSZ klón tényleg nem kell, ebben egyetértünk. De az LMP nagyon nem az.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.02.28. 13:08:33

@laci_52: Az SZDSZ klón a PM, már távozott az LMP-ből. Nem fogok az LMP-re szavazni, de remélem bekerülnek. Apropó, hogy áll az aláírásgyűjtés Kőbányán?

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.02.28. 13:11:03

Az LMP kicsit komolytalannak tunik szamomra es eloadja a kornyezetvedelem es zoldpolitika legfobb letetemenyeset. De legalabb nem csinalt s.....t a szajabol mint a PM, hogy hajlandoak Gyurcsany nevevel egy listan szerepelni.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 13:11:37

@seahawks: ÁFA-visszaélések ügye, földkérdés, oktatási reform, adóreform... csak pár nem zöld témát mondok. Akkor szavazol?

Holle anyó 2014.02.28. 13:15:12

@seahawks: Már miért kellene csökkenteni a tananyagot? Dehogy kell.
Csak baromságok helyett értelmes dolgokat és JÓL kellene tanítani.
EZZEL a kontraszelektált tanári karral?

kosztarovics bácsi 2014.02.28. 13:17:49

Remélem, a következő 4 évben már nem rontjátok ott a levegőt.

mikka 2014.02.28. 13:18:48

Erősen szeretném hogy az LMP bejusson a törvényhozásba, még úgy is hogy nem értek egyet az LMP politikájával. Tisztelem Schiffer-t a kitartásáért és elfogadom hogy más nézeteket vall mint én. Lehet vitázni, lehet beszélni. Nagy szerencse hogy az LMP-ből kikerültek azok a férges almák amelyek sokkal nagyobb kárt okoztak volna évekkel később. Remélem bejut az LMP, de az én szavazatom nélkül kénytelen ezt megoldani ezen a választáson.

Holle anyó 2014.02.28. 13:23:18

Én most rátok fogok szavazni, éppen azért, mert az SZDSZ-klónt kiizzadtátok magatokból.
Szimpátiám addig tart, amíg el nem kezditek A8-assal himbálni a seggeteket és lenyúlni a "köszpénzt", mint az összes trágya politikus.

Nem kell rejtőzködni, sőt! Én pl. mindig aláírok a Fidesz listáján, jönnek az SMS-ek, az e-mailek, mosolygok rájuk, aztán bemegyek a fülkébe és arra szavazok, akire akarok.

Azt szeretném, ha sok kis párt lenne a Parlamentben, az Összefosás és a Szentszar pedig kipusztulna végre. Egyformán rühellem a komcsikat és a nyilasokat, mert egy tőről fakadnak.

MEDVE1978 2014.02.28. 13:30:45

Nagyon a határon mozog. Azért sokan elfelejtik (főként az LMP-re ma biztosan szavazók), hogy 2010-ben az LMP bizony első számú protestpárt volt. Az MSZP-ből kiábrándultak, az SZDSZ maradéka, a zöldek és számos politikával szemben szkeptikus is rájuk szavazott. Ezt el lehet egyszer játszani, de a többször már kérdéses.

Most a legtöbbeket szerintem az LMP és bármely parlamenti erő tehetetlensége riaszt vissza. Schiffer gyakorlatilag rengeteg parlamentáris eszközt megragadott, amit csak tudott, még sem tudta befolyásolni a FIDESZ totális offenzíváját.

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.02.28. 13:38:15

Az adoreform otletei az LMPnek nekem nem tetszenek. Bocs

lajafix1 2014.02.28. 13:40:16

ez a poszt már megint a vonalzót fikázza, mert azt mutatja hogy az LMP sem tudta megszólítani 4 év alatt a sok hülyéből kiábrándult többséget.

Őszintén szólva az jön le rólatok, hogy álmodozó szentek vagytok.

Kapitalista/konzervatív pártot akarok.

aum 2014.02.28. 13:41:10

El kéne olvasni a teljes Nézőpont felmérést! a 2% úgy jött ki, hogy mellette van még 13%, aki nem nevesítette meg, hogy melyik kormányváltó pártra szavaz és 7%, aki még azt se tudja kire szavaz.

lajafix1 2014.02.28. 13:41:48

@Juhász Péter (LMP): adó témában pont gyengébbek vagytok a fütyisznél.
Buta balosok vagytok, akiknek a kiadások szentek.

Holle anyó 2014.02.28. 13:42:42

@lajafix1: Sajnos azzal nem szolgálhatunk. Momentán kizárólag szocialista pártokból van felhozatal.

Cubase 2014.02.28. 13:43:41

@laci_52: "Minek oda egy SZDSZ-klón párt?"

Jól beszélsz öreg!

Sőt, én tovább megyek. Minek oda egyáltalán bármiféle párt, nem?

Legyenek csak ott azok akiket TE szeretnél, több pártra meg nincs is szükség.

Ugye milyen szép világ lenne?

A hozzád hasonló idióta komcsibérenceknek biztosan.

lajafix1 2014.02.28. 13:45:11

mivel dicsérni is kell: tetszett hogy az összefogásba nem száltatok be és a hülyéket kiraktátok.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 13:54:00

@Holle anyó: Na tessék, most mehetek vissza a szalonba, és mondhatom le az A8-ast... :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 13:57:16

@MEDVE1978: Azért egy kétharmados csapattal szemben nehéz nem "tehetetlennek" lenni. Ugyanakkor nagyon sok ügy azért jutott el egyáltalán a közönséghez, mert az LMP foglalkozott vele. Anélkül úgy ment volna át, hogy egy cikk se születik belőle, vagy legfeljebb egy méltató parlamenti felszólalás kormányoldalról. Sajnos ez ellen legfeljebb a Jedi-erő lehet hatásos, az ember mereven maga elé néz, int a levegőbe, és megdermednek a szavazógombot nyomó fideszes kezek: "ti NEM akarjátok ezt a törvényt"

szemi90 2014.02.28. 14:02:52

@lajafix1: "Buta balosok vagytok..."
lajafix1 ilyen 1 bites életet él. Van balos, meg jobbos.
Ez ennél kicsit árnyaltabb dolog laja, de nem is próbálom elmagyarázni Neked, mert úgysem érted meg.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:06:35

@lajafix1: Nem kérem számon, hogy olvasta-e a választási programunk adóügyi fejezetét, ezért csupán emlékeztetőül ideírnám a főbb pontokat:
1. egyszerűsítés, értelmetlen kisadók és helyi adók eltörlése
2. munkavállalói és munkáltatói járulékok felesleges megkülönböztetése és szétaprózása helyett CSAK sima szja.
3. 5%-os áfa az élelmiszerre és közlekedésre
4. áfacsalás visszaszorítása
5. hibrid adózási módok (EVA, EKHO, KIVA) megszüntetése, de helyette a jelenlegi adóterhelésnél kedvezőbb, egységes adóráták.
6. családi adózás választható
7. regisztrációs adó eltörlése

Pontosan melyik ezek közül az, amelyiknél jobb a Fidesz?

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:08:27

@lajafix1: amúgy meg elvileg pont a balosokat nem szokta érdekelni a kiadási oldal, ehhez képest nálunk mind a bal, mind a jobb jelentősen növeli az államadósságot, annak ellenére, hogy folyton "megszorítás" van.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:09:39

@lajafix1: Nem raktuk ki a hülyéket, fogalmazzunk úgy, hogy eltérő világszemléleti különbségek miatt elhagyták a pártot. Nem hülyék, mást tartanak fontosnak.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:11:01

@aum: Persze, van még 13% meg 7%, de pont ez a lényeg, hogy abból bármennyit is magunkénak vallani önbecsapás lenne. Az óvatosság elve fontos szempont, én igyekeztem a reális, praktikus torzító tényezőket számbavenni.

wallenberg8805 (törölt) 2014.02.28. 14:14:04

Az LMP akkor lenne hiteles, ha kiállt volna az izraeli rezsim által elkövetett bűntettek ellen is, de azok ellen csak a Jobbik állt ki (lásd tüntetés az izraeli követségnél a legutóbbi Gáza-elleni agresszió és 28 gyermek elpusztítása * idején).

* www.nepszava.hu/articles/article.php?id=601972
2012. november 22., 15:02
A halálos áldozatok közül legalább 91-en civilek voltak, köztük 28 gyermek és 13 nő.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.02.28. 14:19:34

Én a Has Pártra szavazok. Győzelmünk esetén diadalittas felvonulást, hatalmas Has Menést szervezünk. Hú, hogy fogunk hömpölyögni a leendő Frady Endre (jelenleg Andrássy) úton!
:)
Viccet félretéve:
Ha valaki demokráciát szeretne, amiben nem a két 70:30 arányban közpénzt osztó "nagy" és nem a szélsőjobbik irányít, akkor annak jelenleg az LMP reális alternatíva lehet. Szerintem szerencsére egyáltalán nem hasonlítanak a nagy bamba szocikutyát liberál-farokként csóváló SZDSZ-re. :)

HaCS 2014.02.28. 14:21:43

@Juhász Péter (LMP):

Bocsáss meg, de részletesen én sem olvastam az gazdasági elképzeléseiteket.

Ismertetnéd pár szóban a kiadási oldalt érintő dolgokat is!
Ugyanis az általad felsorolt intézkedések szinte mindegyike (a kétes eredményességű, kevéssé számszerűsíthető 4. pontot kivéve) csökkenti a költségvetés bevételi oldalát. Ezekre honnan lesz meg a fedezet?

Magyarán honnan lesz több a bevétel és/vagy mely kiadásokból terveztek faragni?
Esetleg egy linket is szívesen fogadok, ahol ezek a kérdések részletezve vannak.

Válaszod előre is köszönöm!

Tyreo 2014.02.28. 14:23:05

Alapvetően örülök, hogy vagytok és van rá esély, hogy rátok szavazok. DE! Nagyon meg kéne ráznotok magatokat. Nem hiszem, hogy egedül lennék vele aki úgy gondolkodik, hogy ti, ha nem tűnik úgy, hogy elveszik a szavazata, vagy a Jobbik. Tornázzátok fel magatokat stabilan 5% fölé és hirtelen lehet belőle több is talán.
Ángyánékkal miért nem dolgoztok össze?

2014.02.28. 14:23:48

Jelenleg ez az egyetlen olyan párt,mely hajlandó közvetlen áldozatokat is hozni,és hajlandó látványosan tüntetni a jelenlegi trágya és fos kormányzati intézkedések ellen!
A többi csak a fizimiskájával van elfoglalva!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.02.28. 14:24:19

Amúgy szimpatikus az LMP-ben ez is, hogy a képviselő jelöltjei nem ülnek elefántcsonttoronyban, hanem pl. blogolva is idejönnek a nép közé és kommunikálni lehet velük.
Még a végén meggyőzöm magam, hogy rájuk szavazzak... :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:29:48

@seahawks: A normális emberek pártja, ami melegjogokért kampányol? :) Azt hogy?

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:30:43

@Frady Endre: És körülbelül meg is látszik a blogjaikon, mire lehet számítani, ha megnyerik a választást. Ezek ilyen önbeteljesítő blogok. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:31:56

@Tyreo: Ángyánnal vannak egyeztetések, de azért hipp-hopp nem fog átlépni egyik pártból a másikba egy ember ilyen idősen. Szavazat nem vész el, ebben biztos vagyok, de elismerem, hogy ebben nem tudok objektív lenni.

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:33:15

Helyesbítek: megnyerik a választást, a saját versenykategóriájukban (=bekerülnek).

@maxval a gondolkodó birca: Meg hát. Meglesz itt mindenre, amire kell.

Holle anyó 2014.02.28. 14:33:33

@Juhász Péter (LMP): Részemről díjazom az erőfeszítéseket. Megkapjátok a szavazatomat.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.02.28. 14:35:01

@Valóraváltógép: Mire? A megnyeréstől nagyon messze vannak, most a bejutás a tét. Esetleg majd a távoli jövőben egy messzi-messzi galaxisban létrejön egy kormányzó LMP - 4K - Kétfarkú Kutya - Jedipárt nagykoalíció.
Apropó koalíció! A kereszténydemokratáknak léteznek saját szavazói, vagy a KDNP csak a Fidesz keresztneve? :)

seahawks 2014.02.28. 14:35:38

@Juhász Péter (LMP): talán..:).az oktatási reformotokat átnézem este...
de stadionokat bontsátok ám le!

@Valóraváltógép: miért ne? mi bajod a melegekkel? ők aztán nem ártanak senkinek...

Holle anyó 2014.02.28. 14:38:31

@Tyreo: Azt a hibát én is elkövettem, hogy azt hittem, alvész a szavazatom, ha a pártom nem kerül be, Pedig egy frászt! Ebből a hülyeségből él a maszop, meg a fidesz

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:42:36

@HaCS: Alábbi linken olvasható a program. Kb 100 oldal, de azért nem kell tőle megrettenni, megfelelően tagolt olvasmány, ami érdekli az embert, azt könnyen megtalálja.
lehetmas.hu/wp-content/uploads/2014/02/AZ-LMP-V%C3%81LASZT%C3%81SI-PROGRAMJA-2014-teljes1.pdf
Forrásoldali változtatások röviden:
1. környezetvédelmi és zöld adók komolyan vétele, externáliák internalizálása
2. presztizsberuházások leállítása, alapelv, hogy közpénzből semmi olyat nem finanszírozni, ami piaci alapon is működhet.
3. a lecsökentett szja és egyszerűsített tao mellett a túloldalon maximális következetesség az adóbehajtásban: például automatikus vagyonvizsgálat bizonyos értékhatár fölött létrejövő tranzakciók esetén: tehát ha valaki 100millióért vesz házat, akkor kötelező adóellenőrzés.
4. vagyonadó (tudom, hogy ez mindenkinél rögtön felhördülés, de nyilván nem a 25milliós kétszobás lakás lesz levéve 200ezerre)
5. tőkejövedelmek adója

Persze, tekintve, hogy ellenzékben leszünk, ezek közül csak az megy majd át, amit valamilyen formában a kormánypárttal szimpatikussá lehet tetetni, és nem is biztos, hogy egy-egy javaslat kiragadva értelmes, ha a többi nem változik.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:44:17

@Frady Endre: Elsősorban persze az ember dolgozik, ilyentájt meg kampányol, és ha van emellett idő, akkor írunk, kommentálunk. Ha 24 órában ezt csinálnánk, az azért már visszás lenne.

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:45:25

@Frady Endre: Jaja, elírtam.

@seahawks: Szerintem meg pontosan ők azok, akik mindenkinek ártanak... vagy nem is annyira ők, inkább azok a gátlástalan figurák, akik megpróbálják felzabáltatni a birkákkal, hogy ez teljesen rendben van így (remélhetőleg a gyerekeik is így, teljesen rendben nőnek majd fel). Semmi bajom sincs velük, egyébként ők nem szaporodnak. Ellenben a heterókkal, akiknek gyakran semmivel sincs több eszük ezeknél.

Mindenki azt mond, amit akar, az ész nélküli szexuális szabadosságot sosem fogom pozutívumnak tekinteni. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:47:40

@Valóraváltógép: Egyébként=legalább, pozutívum=pozitívum, megyek kávéért.

HaCS 2014.02.28. 14:48:14

@Juhász Péter (LMP):

Hm. Nem is tűnik rossznak.

Ahhoz elég, hogy belevessem magam abba a 100 oldalba.

Nyugalom, nem fogok tőle megrettenni. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:49:44

Sőt, francért nem lehet betiltani.

Asszem ez a fő gondom az LMP-vel; a bambanép végső elállatiasításért küzdenek, pedig abban egyébként is van erre hajlam bőven.

És az is, hogy magyaroknak még ebből is csak a keménymag hígja jut. :) (bár ez kicsit ellentmondásos így. :D)

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.02.28. 14:54:43

A fidesz -szoci banda 24 éve bizonyított, lopott, csalt hazudott.

Az LMP teljesen tiszta és ezt szeretné bevinni a Parlamentbe is.
A sok fikázó érdekelt lehet a fideszes ámokfutás fenntartásában, a simliben , a korrupcióban. Ők szavazzanak a fideszes a szarjankókra.

Én a zöldekre, hajrá LMP!

nyuggernyúzó 2014.02.28. 14:54:53

Számít ez? Nem mindegy, hogy melyik nyuggerpárt jut be?

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:54:57

@Valóraváltógép: Sok-sok vállalkozóval beszélgettem az elmúlt 10-15 évben, de egyik sem említette, hogy azért menne a cége szarabbul, mert valahol valakik melegek. :) Ez egy ilyen látszattéma. Melegeket melegként élni hagyni kb félórát venne el a "normális" emberek életéből, a világ menne tovább, és lehetne foglalkozni a "normális" dolgokkal. Ehelyett sokkal jobb naponta órákat ezen cürmögni, hogy jaj de veszélyesek a melegek. A picsát se érdekelné, hogy ki meleg és ki nem, ha nem lennének olyan rettegő heterók, akik nap mint nap felhánytorgatják ezt az ál-veszélyt.

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:57:46

@Menjél el szavazni, most beleszólhatsz az életedbe: Mitől lennének ezek zöldek? Mert zöld a kampányszínük?

Mit gondolsz édesszépfiam, ha megszorítják a környezetvédelmi adókat, meg externáliázni kell (ami jól hangzik, de valószínűleg sem te, sem az lmp-sek többsége nem tudja, mi a franc az), ki fogja megszívni a végén?
A menedzsment szomorúan tudomásul veszi, hogy elillant a profit, vagy behúzzák rajtad, a legutolsó nyomorult melóson, édes kishülyém? :))

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 14:59:05

@Valóraváltógép: Az a helyzet, hogy az ész nélküli szexuális szabadosság egyáltalán nem hetero vagy meleg téma. Hagyni a melegeket melegnek lenni kurvára nem azonos a szexuális szabadosság erősítésével. Ebben tökre egyetértek veled, hogy a szexuális szabadosság nem vezet jóra. Az, hogy 1000 házasságból 1 melegházasság lenne az szerintem nem ártana társadalmunknak. Az már sokkal inkább, hogy 10 tévéműsorból 7-ben idióta (és egyébként hetero) kretének baszogatják egymást félrészegen.

oszt jónapot 2014.02.28. 14:59:29

@wallenberg8805: A Jobbik akkor is hőbörög, mikor az arabok egymás fejét vagdossák le, vagy csak ha zsidózni lehet?

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:03:39

@Juhász Péter (LMP): Nem is a vállalkozások szempontjából kell megközelíteni. :) Látszattémának csak beállítani próbáljátok, pedig az erkölcstelen nemzet halálra van ítélve. Kinek nem fordul fel a gyomra, ha csókolódzó férfiakat lát nyilvános helyen? Neked pl. ez tetszik, ha már így szóba került? :)
Kinek nem fordul meg a fejében, hogy mit hurcolnak ezek be a családba, ha egyszer megjön az eszük, vagy milyen gyereket fognak összeszenvedni? És hogy fogják felnevelni, ha odáig jutottak a saját életükkel, hogy EZT választották?

Jó, persze, szerintetek ez egy permanens állapot, aki meleg, az is marad. Szerintem meg nem. :D

De persze, ők csak áldozatok, a kutya sem foglalkozna velük, ha ilyen lmp szerű képződmények nem logobtatnák őket mindennap. És mivel lobogtatva vannak, elhiszik, hogy ez mindenkire tartozik... asszem erre mondják, hogy akinek ilyen barátja van, annak ellenség már nem is kell. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:05:06

@Valóraváltógép: Személyeskedést kerüljük. Néhány példa: ha internalizáljuk az externáliákat, akkor a műanyagszatyros, meg szarrá tartósított és hülyére kezelt termékek ára megemelkedik annyival, hogy reális alternatíva lesz a normális, rendes tápanyagokat is tartalmazó ételek. Az ilyeneket gyártóknak jobban fog menni, mérethatékonyság lép fel, és ők még akár picit engedni is tudnak a saját termékeikből. További haszon, hogy nem fog kelleni annyi ötvenes embernek rák-kezelésre költenie, nem kell majd annyi szemetet feldolgozni, és nem kell annyi kisgyereknek allergia-gyógyszert felírni. Az össztársadalmi hozadék nagyobb, mint amennyit a tőkés bukik.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:07:19

@HaCS: Bármilyen vélemény, vagy ötlet jöhet a témában!

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:08:00

@Juhász Péter (LMP): "Hagyni a melegeket melegnek lenni kurvára nem azonos a szexuális szabadosság erősítésével. "

Az már a szabadosság következő fokozata, sajnos. Viszont két heteró hülyegyerek (jogosan) azt fogja gondolni, hogy ha ezt is lehet, ők miért ne mászhatnák meg egymást a metrón, vagy egy plázában mindenki előtt, hiszen nincs ezzel semmi baj.

Múltkor néztem egy tinifilmet, mit hallok? "az hogy háromszor-négyszer lefeküdtél valakivel, még nem jelenti azt, hogy jártok"

De azt jelenti, hogy a kislánynak 15 éves korára nyolcféle színű genny folyik majd a vaginájából. Amit vagy kezelünk (PÉNZ), vagy agyonhallgatunk (KÉSŐBB, TÖBB PÉNZ, vagy még később, a gyerekére még több pénz), vagy megpróbáljuk a normális életvitelt népszerűsíteni.

Na ez az, ami nektek nem megy.

Van Neked lányod, Péter?

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:08:50

@Juhász Péter (LMP): Igyekszem kerülni a személyeskedést, csak próbálom a közeledbe hozni a problémát. Tudod, a másé sosem olyan fontos.. ;)

De akkor ezt hagyd figyelmen kívül. :)

jet set 2014.02.28. 15:12:30

@Juhász Péter (LMP): Adóreform, hogy a kicsit jobban keresőket akarjátok megszopatni? Köszi, de nem kell.

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:13:55

@Juhász Péter (LMP): A műanyagszatyros termékeket valószínűleg senki nem azért veszi, mert nem látja a minőségét, hanem mert ezt engedheti meg magának. A legnyomorultabbakat nyúzni már a fidesznél is elég izé, pedig ők legalább koncepciózusan csinálják. ;) Éhezés lesz ennek a vége, meg hogy a vacakból is csak kevés jut.

" Az ilyeneket gyártóknak jobban fog menni, mérethatékonyság lép fel, és ők még akár picit engedni is tudnak a saját termékeikből. "

Nyilvánvalóan ez lesz a vége, és nem a szorítanak minket, szedjünk ki annyi pénzt a helyzetből amennyit még lehet, aztán csomi, és irány haza. :)
De ha maradnak is, a lényeg, hogy több/ugyanannyi pénzért kevesebbet kapsz. Szebben csomagolt és zöldebb kevesebbet, de mégiscsak kevesebbet. Ugyanis amit Te mérethatékonyságnak nevezel, az egy elég régi törekvés. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:14:52

@Juhász Péter (LMP): A műanyagszatyros termékeket valószínűleg senki nem azért veszi, mert nem látja a minőségét, hanem mert ezt engedheti meg magának. A legnyomorultabbakat nyúzni már a fidesznél is elég izé, pedig ők legalább koncepciózusan csinálják. ;) Éhezés lesz ennek a vége, meg hogy a vacakból is csak kevés jut.

" Az ilyeneket gyártóknak jobban fog menni, mérethatékonyság lép fel, és ők még akár picit engedni is tudnak a saját termékeikből. "

Nyilvánvalóan ez lesz a vége, és nem a szorítanak minket, szedjünk ki annyi pénzt a helyzetből amennyit még lehet, aztán csomi, és irány haza. :)
De ha maradnak is, a lényeg, hogy több/ugyanannyi pénzért kevesebbet kapsz. Szebben csomagolt és zöldebb kevesebbet, de mégiscsak kevesebbet. Ugyanis amit Te mérethatékonyságnak nevezel, az egy elég régi törekvés. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:15:24

@Valóraváltógép: Csókolódzó férfiakat nem nézegetek. Ha látok ilyet, megyek tovább, hidegen hagy. Én például a tetoválást sokkal veszélyesebbnek tartom. Ha az ember meggondolja magát, és rájön, hogy szar az a tetkója amiért 18 évesen rajongott, akkor baszhatja. Viszont ha rájön, hogy nem meleg, hanem újra hetero, akkor azt következmények nélkül megteheti. (más kérdés, hogy szerintem a nemi identitás nem változik hipp-hopp odavissza, legfeljebb egy kényszerből elnyomott homoszexualitás tud előbukkanni, de hogy egy meleg visszaváltozzon, az szerintem egészen ritka...) Mondjuk nem vagyok a téma szakértője, pont emiatt nem is vállalnám fel, hogy megtiltsam, vagy támogassam. De tűrni simán tűröm. Ismerek melegeket, olyat is ismerek, akiről tudom, hogy meleg, de ő nem tudja, hogy én tudom hogy meleg, egyszerűen sosem kerül szóba. Mert munkakapcsolat van közöttünk, vagy ismerősi viszony, és a hiedelemmel ellentétben a melegek nem kommunikálják magukról 24 órában, hogy melegek. De például a nácik azok mindig nácik, olyan a pizsamájuk, a tolltartójuk, a fogkeféjük, még a nyuszis papucsuknak is van olyan kis bajsza. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:17:01

Vagy spórulunk majd a biztonságon, a juttatásokon, kicsit több túlóra, kicsit kevesebb pénzért... szép kis pokol lesz, orwell is megirigyelhetné.

djend 2014.02.28. 15:19:24

Én a 3. kerületben Békáson aláírtam volna, ha lett volna egyszer is Lmp. De nem volt. A többi párt megtalált a hév állomáson, a piacon és otthon is, még sokkal kisebbek is. Ilyen minimális aktivitással elhiszem, h nem jön össze 500 aláírás.

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:21:41

@Juhász Péter (LMP): Már vártam a nácizást, nemhiába mondta anno valaki, hogy legalább a szcientológusok is a parlamentbe kerülnek. :)

Meleg férfiakat nem nézegetni kell, sajnos van belőlük annyi, hogy anélkül is látod őket.

A tetkó, hát igen, de ennyi erővel akár a gumilabdák bőr alá nyomkodását is károsnak tarthatnád.
:)

Vagy azt nem, mert trendi, és olyan amerikai? Vagy mert adóztatni lehet, vagy mert plasztikai sebészt is ismersz, és csúnyán nézne, ha elvennéd a kenyérkéjéről a vajat? :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:28:04

@Valóraváltógép: A mérethatékonyság függvénye és a tápanyagtartalom függvénye két ellentétesen mozgó függvény, amiknek lehet egy egészséges metszéspontja. Sok nagyipari élelmiszer esetében nem valósul meg az egészségesség, csak a mérethatékonyság dominál. Ezen kell változtatni. Látok szegényeket bevásárlóközpontokban sokat és drágáb megvenni olyan dolgokat, amik helyett sokkal előnyösebb alternatíva is létezik. Menj el Badacsonyba nyaralni: minden szegény a parton dekkol, 1500-ért veszi a lángost, 500-ért a kannásbort, ahelyett, hogy feljebb menne pár utcát az ófaluba, és venne rendes gyümölcsöt rendes zsíroskenyérrel a néniktől harmadáron, jóféle helyi borral. Nem feltétlenül mindig a jobb a drágább.

Holle anyó 2014.02.28. 15:29:54

@Valóraváltógép: Akkor talán úgy kellene megfogalmazni a gondolataidat, hogy nem a melegeket ítéled el, hanem az ő problémájukat saját politikai és üzleti haszon végett meglovagoló politikai ribancokat.

Ugye tudod, hogy komoly üzletágak számolnak azzal, hogy a gyereknevelés elviselhetetlen költségei miatt már csak a melegeknek telik majd bizonyos luxusfogyasztásra?

És azt is nyilván tudod, hogy az örökbefogadás sem általános igény a melegeknél (ahogy a heteroknál sem), mert normális ember nyilván nem akar a más fattyára gürizni, ha kényelmesen is éldegélhet.

Az a néhány meleg, aki örökbe akar fogadni, az meg a heterosöpredék szanaszéjjel hagyott gyerekeit segít majd felnevelni, így legalább azokat nem nekem kell eltartani.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:31:25

@Valóraváltógép: Nem téged náciztalak le, csak mondom, hogy sokkal nyomasztóbban extrovertáltak a nácik mint a melegek. A szilikoncsöcs is faszság szerintem, de mondjuk én még a lézeres szemműtéttől is félek. Sose lehet tudni, hogy 10-20-30 év elteltével mire hogy reagál az emberi szervezet.

HaCS 2014.02.28. 15:33:40

@Valóraváltógép:

Én azért nem sok férfit látok, aki tanújelét adja homoszexualitásának.

Több komment esett most itt róluk, mint amennyit az utóbbi 2-3 évben összesen láttam.

Persze lehet nem ugyanazokon a helyeken járunk.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:34:15

@djend: A 3. kerület már rég végzett, Kolosy téren voltak sokat, meg Flóriánon és szerintem HÉV-vonalakon is. Inkább véletlen lehet, hogy elkerültétek egymást.

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:34:35

@Juhász Péter (LMP): Lehet hogy vegetáriánus, vagy szimplán undorítónak tartja a zsírevést. (amit egyébként viccesnek tartok, pont az egészséges kaja díszpéldájaként felemlegetni. ;))

Különben meg, ha fecskében ül a parton, honnan tudod hogy szegény vagy nem szegény?

És ha valóban szegény, is miért ne költhetné a pénzét arra, amire akarja? Anyagi helyzet alapján szabjuk meg, kinek mennyi szabadság jár? És ha tényleg olyan szegény, hogy még a lángos is drága neki, akkor miért a vénasszonyoktól vegyen 500-ért zsíroskenyeret, amikor ennyiért egy kiló kenyeret is vehetne, zsírral, és ehetne belőle 20 fointért zsíroskenyeret, meg a többit még árulhatná is?

Nézd, nekem személy szerint semmi bajom Veled, annyi peched van, hogy az index pont a címlaplapra pakolt, én meg ráérek... de ha tényleg politikusnak készült, az összefüggésekben gondolkodást gyakorolni kéne.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:37:34

@jet set: Nézd meg lécci a választási programban a grafikonokat, látni fogod hogy a teljes adóterhelés elmarad a mostanitól a "jobban keresők" esetében is. Ne csak a százalékot nézd, hanem azt is, hogy munkavállalói és munkáltatói külön-külön terhelést összevontuk, és egyben csökkentettük. Mert az is cél volt, hogy egyáltalán érdemes legyen foglalkoztatni embereket. Szánj rá pár percet, 54. oldal, szerintem megéri. lehetmas.hu/wp-content/uploads/2014/02/AZ-LMP-V%C3%81LASZT%C3%81SI-PROGRAMJA-2014-teljes1.pdf

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:39:35

@HaCS: Én teljesen közönséges helyeken járok, tömegközlekedésen, boltokban, parkokban, múzeumokban, stb.

Ahol kifejezetten gyakran látom őket, az a metró, meg a plázák. A plázában annyi jó van, hogy ott odébb tudsz menni... egy metróban mindig kétesélyes, hogy előbb megáll, vagy előbb lehányom őket.

De mondom, ezek a hisztimédia áldozatai. Tényleg a kutyát nem érdekelnék, ha szépen, csendben, csak magánügyként élnék meg a szexualitásukat.

Egy tipp, barátkozz melegekkel. Ismerd meg őket annyira, hogy beszéljenek magukról, tényleg őszintén. Mindnek lesz a múltjában valami, amitől azok lettek.

Szóval szar nekik, na. Anélkül is, hogy ilyen elempék kampánykabalának tűznék ki őket.

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:44:14

@Juhász Péter (LMP): Igen, az valahogy a lézeres szőrtelenítés reklámokból is mindig kimarad, hogy bőrrákot okoz (-HAT :DD).

Persze hogy ez a lehetőség mennyire magas, azt senki nem tudja, mert nem érné meg megtudni... és különben is, ki bizonyíthatná be, hogy összefügg egy tizenévvel azelőtti kezeléssel. És ki emlékszik már rá akkor, meg ugyan, kit is érdekel.

Érdekes ez a világ, nem? :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:45:12

@Valóraváltógép: Nem kell elnézést kérj, én nem félek beszélgetni, főleg, ha van értelme. A zsírról olyan 8-10 éve már kiderült, hogy kamu volt riogatni vele az embereket. Nem haszontalan. Ha jó húsról van. A "szegények" nyilván leegyszerűsítés, és sokszor csupán előítéleten alapul: autó évjárata, ruházat minősége, fogazat. Ez nem azt jelenti, hogy lenézném a szegényeket, sokáig éltünk öten harminc négyzetméteren, nyolcadik kerületben nőttem fel... de akkor is észre kell venni, hogy sokszor csupán az információhiány okozza azt, hogy nem a kedvezőbb megoldást választja valaki. Ez nem jelenti azt sem, hogy arra köteleznénk bárkit, hogy nyaraláskor csak salátázzon, meg mangalicázzon... :) De ha már egyszer be lett vezetve a chipsadó, meg a giccsadó, akkor pont lett volna értelme normálisan csinálni. Nem a multi a célpont, hanem a káros anyag. Márpedig káros anyag egy magyar kkv csomagolásában is lehet. De kár leragadni pont a zöldadóknál. Mondok mást. Hamarosan írok egy anyagot ide a blogra az agglomerációs közlekedésről. Sok-sok milliárdot költünk el erre, sokszor koncepciótlanul, futva az igények után, de sosem hallgatva azokra, akik más nagyvárosok példáját ismerve meg tudják jósolni, hogy velünk mi lesz. Az LMP-nek erre is van javaslata. És mielőtt megkapnám: nem biciklizésről, és nem zöld villanyűrhajókról szól a koncepció. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:47:41

@Valóraváltógép: Nagyon rá vagy cuppanva a melegekre, akarsz róla mesélni? :) Az LMP egyébként szerintem sokkal többet foglalkozik a nők helyzetével, vagy a munkavállalókkal, vagy a magyar mezőgazdasággal, mint a melegekkel, szerintem túlontúl erre a területre fókuszálsz, és azért nagyítod fel azt, mintha ez nekünk kiemelt kampányügyünk lenne...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.02.28. 15:48:55

@Juhász Péter (LMP): Napi 24 óra kampány nem csak visszás lenne, hanem igen kimerítő is. Állítólag célszerű időnként aludni is. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 15:50:18

@Frady Endre: Állítólag van olyan politikus aki álmában beszél, és úgy térít. A legjobb ötletei olyankor születnek! :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 15:51:16

Btw, köszönöm hogy nem náciztál "le".
Nem vagyok náci, de egyébként bóknak szoktam venni, különösen egy típusú kommentelőtől.

A náci az indexen a csúnyagonosz trollt jelenti.
A troll az indexen a "valaki rámutat, hogy valaki hülye volt" tényállását jelenti.
A szcientológusoknál nem tudom mit jelent, asszem birkavadítást.

Hoppá, megint egy furcsa összefüggés.
:)

doktor.dikhed 2014.02.28. 15:51:35

@seahawks: ezeknek jó része benne van a programban.

Emellett dolgoznak a NAV botrány továbbgörgetésén, az ügynökaktákon - ami talán elsőre nem tűnik fontosnak, de nagyon is az - és szerintem új színt visznek a politikába.

Ideje átrajzolni a bal-jobboldal elrendeződést, mert ez csak papíron létezik és a mai magyar politika nagy hazugsága. Csupán arra jó, hogy indentitást adjon a választóknak, akiket így könnyebb megvezetni és amíg a két nagy párt el tudja hitetni, hogy csak a nagy jobb, vagy csak a nagy bal oldalinak van esélye nyerni, addig el tudják nyomni a kis és józan pártokat.

Én örülnék neki, ha a pártok végre értelmes ügyeket képviselnének és nem kellene oldalt választaniuk és eszerint alakítani demagóg beszédeiket.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:02:45

@Juhász Péter (LMP): Mesélhetek, mi érdekel róluk? Nem vagyok meleg, látensbuzi sem. :)

Ezt a nők helyzetét kicsit degradálónak érzem, mitől lenne más egy nő helyzete, mint egy férfié? Persze mégiscsak más, de ezt a nők hülyesége okozza, meg hogy arra építünk, hogy majd egy pasi eltart. Aztán ha a pasi nem, olyankor itt a probléma.
Például lehet verni a nőt, és az nem üthet vissza, meg még kifordított erőspaprikát sem dughat a kedves férjeura ánuszába amíg alszik, hogy gondolkodjon már el magán, meg ilyesmik. :)

Most akkor ki a hibás? Egy hülye luvnya, aki önszántából és boldogan belemászott egy függőségi helyzetbe, vagy a pasi, aki ezt megunta, mert nem érzi ár-értékarányban amit kifizet rá?
És mi a megoldás, tudatosítani a nőkben, hogy változtassanak a hozzáállásukon ha nem akarnak szívni, vagy pátyolgatni egy eleve szar helyzetet?

Szóval bonyolult ez, és a munkavállaló kb. ugyanez pepitában.

A mezőgazdaság nem érdekel... mi is volt még? Jah, más nem.

Azért fókuszálok a melegekre, mert szerintem igenis komoly probléma, másrészt az összes többi mellett megalapozottan érvelni, pro meg kontra is.

aum 2014.02.28. 16:04:12

@Juhász Péter (LMP): azért ne legyünk szerények se, gyűjtöttem nektek 2010-ben, most is és tény, hogy jellemzően a fiatalabb, értelmesebb réteg szimpatizál az LMP-vel, akinek jobb dolga is van, mint a befásult magyar politikával foglalkozni. Az aktív bizonytalanok körében nagy az LMP tábora és az is ismert, hogy a másodlagos pártpreferenciáknál is nagyon jól áll, vagyis könnyen lehet hogy a listán sokan szavaznak olyanok is rátok, akik egyébként elkötelezett bal-jobb szavazók.
2010-ben 4-5%-ot mértek a közvéleménykutatók, én 7-8%-ra tippeltem és lett ugye 7.49 :)
A mostani eredmény tippem szerint 8-assal fog kezdődni.
Örülök, hogy a szar arcoktól megszabadultatok - Jávoron az első pillanattól látszott, hogy SZDSDZ II-t képzel. A 2010-es program is nagyon előremutató volt, a mostani pedig - hála a 4 év tapasztalatainak - még átgondoltabb és gyakorlatiasabb. Erre
büszkének kell lenni! Furcsa ezt kimondani, de a programalkotást egyedül az LMP és a Jobbik veszi komolyan, a többiek megmaradnak parasztvakításnál és népbutításnál.
Nem állom meg a magas labda leütését: névrokonodhoz hasonlóan igazán kiállhatnál a legalizáció mellett, erre halad a világ. Az orvosi célú használatot szerintem mindenképpen engedni kell, a rekreációst meg népszavazásra kell bocsátani.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:08:34

@aum: Úgy van, úgy van, kiáltsuk ki az agyelfolyósítást az értelmes réteg leghőbb vágyának és kiváltságának!!!!! Minél hülyébb, minél birkább, annál népszerűbb leszel, hiszen akkor a bontottcsirke intellektusú kisember sem gondol majd maga felett állónak titeket!

És akkor... na várjunk csak, miért is jó ez, és főleg kinek?

Gratuöcsi, te aztán értelmes vagy. :)
Taknyosnak lehet hogy taknyos, kb azok tartanak itt. Piálni, meg állatiasodni a világba, meg kúrni lehessen, aztán akkor minden jóvan. Oszt jóvan.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:10:06

Pardon, lehet hogy kicsit túlzásba vittem a személyeskedést...

@aum: Semmi baj kicsi fiam, nincsen is kockafejed, az élfólia csak dísznek kell rád. Mer' menő.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:14:34

@aum: Legalizáció kérdésében teljesen tökfej vagyok: még csak dohányozni sem dohányoztam életemben sem. Az az emlékem, hogy ültem nagyapám ölében, mesélt a háborúról, és néha beleszívott a maszkba, ha fulladt. Pedig akkor már 20 éve nem dohányzott. Fiatalon viszont bátran nyomta. Alapvetően a szájbavett károsanyagtól irtózom, akkor innentől már a fű szóba se nagyon jön, szori.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:15:36

@Juhász Péter (LMP): Notsak. Mesélj még magadról, lehet hogy megkedvellek. :D

Tyreo 2014.02.28. 16:16:04

@Valóraváltógép: ŐŐ mivel internalizálásról volt szó, nem externalizálásról (szerintem ilyen nem is létezik..), így nekem inkább tűnik úgy hogy te nem tudod, hogy miről beszélsz..

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:16:05

@aum: Persze alapvetően én is abban bízom, hogy simán meglesz 8-10 százalék is, mert látom a tendenciát, de azért az elég tudománytalan lett volna, ha írok egy blogbejegyzést arról, hogy a Nézőpont intézet hülye, mert nem 2% lesz, hanem 10. Akkor tök jogosan gyalulna mindenki. Csak igyekeztem elmondani, hogy mi mindenen múlhat egy valósághű felmérés.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 16:16:13

Senkinél nem hazudnak, csak az LMP-nél. Nagyon okos vagy.

Remélem, amúgy nem juttok be. Libsit nem szeretnék a magyar politikában látni, csak ellenzékiként.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:16:23

(de azért most ugye tudod, hogy vesztettél egy szavazót, én meg úgyis maradok a saját fajtámnál? ;) )

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:16:52

@Valóraváltógép: Na persze, megkedvelsz, aztán jön a nyalifali!!! :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:18:07

@Tyreo: Én egy hozzászólást idéztem, abban meg ez volt:
"1. környezetvédelmi és zöld adók komolyan vétele, externáliák internalizálása"

Itt:
@Juhász Péter (LMP):

De nyugodtan fejtsd ki, mit értettél félre. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:18:34

@♔bаtyu♔: Úúúúgy vááártalak, mint még soha, tümdidümdüm... :) Egyébként magadnak mondasz ellent. Ha nem jutunk be, akkor ellenzék sem tudunk lenni. A libsizést meg sem hallottam. Ki kéne akkor tiltsalak, viszont nem akarom, mert látogatottság és olvasottság tekintetében mindig jól jön egy ingyen kommentrobot. :)

padlogaz 2014.02.28. 16:18:57

nekem szimpatikusak vagytok, schiffer legtöbb fejtegetésével nem tudok nem egyet érteni, de szerintem is kicsit túl nagy hangsúlyt kap a környezetvédelem, ami jelenleg egyáltalán nincs a legtöbb ember fókuszában (az enyémben sincs).

talán érdemes lenne a többi témára is nagyobb hangsúlyt helyezni, illetve keményen tolni legalább a már ismert arcokat, pl. hadházy-ról sem lehet sokat hallani, pedig őt is jól fel lehetne építeni. vagy akár róna pétert, ha ő még ott van nálatok.

szerintem sok ember szívesen szavazna rátok, ha elhinné, hogy be tudtok jutni.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:23:24

@padlogaz: Hááát, ha valaki sokat van a médiában, akkor az a Róna. :) Hadházy is szerepel eleget, de azért díszpintyet sem akarunk szerintem csinálni belőle, azért ez emberileg is kihívás.
A környezetvédelem helyett valójában ökopolitikát folytatunk. Abban nem csak úgy szerepel a környezetvédelem, hogy jaj, nem szép dolog a szemetelés, hanem hogy igyekezzünk minimalizálni minden olyat, amivel elbasszuk az életünket, jövőnket, mások jövőjét. Ebbe benne van a zöldségeken kívül az egészségvédelem, egészségügyi kiadások, energiapolitika, munkahelyvédelem, vállalkozásbarát politika, turizmus, stb. Az ökopolitika egy tényleg sokkal kiterjedtebb cucc.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:25:05

@Juhász Péter (LMP): Aztatatsosenemlehessen tudni. :)

@padlogaz: Gondolom pont azért van. Valami trendi, és jól hangzó dolog, amiről a kutya sem tud semmit, aki meg netán mégis, az ismeri a másik oldalt is.

Kvantumfizikát mégsem építhetnek a kampányba, az már túl egzotikus. Környezetvédelemről meg a többség azért hallott valamit.

Tényleg, mi van Rónával? Ő egészen értelmesnek tűnt.

aum 2014.02.28. 16:25:51

@Juhász Péter (LMP): az utolsó 3 amerikai elnök ezek szerint tapasztaltabb ezen a téren nálad :)
természetesen, mivel káros szenvedélyről van szó, fontos a mértéktartás a kérdésben, azonban az orvosi célú felhasználás ez alól kivétel. Legálisan lehet mákot termeszteni és abból kábítószert előállítani orvosi célból. Ugyanígy lehessen kenderből, ennyi. Ma még kutatni se nagyon lehet az orvosi felhasználást a tiltás miatt, pedig egy évezredek óta ismert és használt gyógyhatású növényről van szó.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:26:45

@Juhász Péter (LMP): Szép, szép, na ha egy rühösekcémás ember a puszta kiskezével fogja meg előttem a bótba a napi zsemlémet, ahelyett hogy nejlont használna (mert nem környezetbarát), akkor az nekem a jelenemet cseszi ám el.....

;)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:29:16

@Valóraváltógép: várjál, gondolkozom erősen... újrapapírzacskó? :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:29:51

Mértéktartás, hülye kölyköknek.. ostor kellene nektek, meg napi 2 pofon, kicsi csillag, nem marihuána.

Te Péter, az erkölcsi nevelésre, arra miért nem fókuszáltok? Például a fideszben ez egy kőkemény strongplus.

aum 2014.02.28. 16:30:39

@Valóraváltógép: Róna Péter volt a 2014-es választási program megalkotásának a főkoordinátora-irányítója. Amúgy én nem tartom annyira jófejnek, a "devizahitel mint rossz termék" fejtegetése enyhén szólva is szakmaiatlan és hiteltelen.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:30:53

@aum: Biztos igazad van, de ez nekem annyira sem témám, mint a 19. századi festészet. Bizonyára van LMP-s, aki ért ehhez, nem én vagyok. Őszintén szólva párton belül sem találkoztam még ezzel a témával a választási programot érintő megbeszéléseken sem.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:31:15

@Juhász Péter (LMP): Akkor csak a zsemle menekül meg, a kezem ugyanazzal a felülettel érintkezik, mint rühöskéé.

Hollandiában van pl. zsemlekiadó automata, az működhetne. Persze nem tegnapelőtti zsemlével, ahogy itt szokás.

szeberenyi 2014.02.28. 16:32:24

@seahawks: a frissen épült stadionok lebontásának mi lenne az értelme?

Én sem örülök neki, hogy ezeket felhúzták, viszont attól, hogy lebontjuk, azt a pénzt már nem kapjuk vissza, sőt, a lebontás is költségbe kerül.

Persze, ha az üzemeltetés nagyon drága, az más tészta, de ha az üzemeltetést nulla körülre ki lehet hozni, akkor már szerintem rossz ötlet lebontani őket.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:35:23

@aum: Inkább talán az a nehéz, hogy Róna gondolatait könnyen lehet úgy interpretálni, mintha azonnali pénzvisszafizetést akarna elrendelni. Hitelességi kérdésben sajnos kevesen hófehérek a bankszakmában, ő talán a legvilágosabb szürke. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:35:47

@aum: Azt nem hallottam tőle, kint van valahol? Vagy cikk volt?

Devizahitel témában egyébként az összes utólagos fejtegetést nyögvenyelősnek érzem, anno a devizahitel volt a jó és logikus választás. Aztán változtak a viszonyok.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 16:36:38

@Juhász Péter (LMP): Te ki a faszom vagy, valami blogellenőr?

"Ki kéne akkor tiltsalak, viszont nem akarom, mert látogatottság és olvasottság tekintetében mindig jól jön egy ingyen kommentrobot. :) "

Vérbeli libsi vagy, azt látom. A demokrata nem akkor tiltja ki egy blogból az embereket, ha politikailag nem értenek vele egyet, hanem akkor, ha személyeskednek.

Na most a "csak ellenzékben akarom látni a libsiket" az bizony nem személyeskedés, hanem politikai állásfoglalás.

Miközben te ugyanakkor személyeskedsz, mert a "Úúúúgy vááártalak, mint még soha, tümdidümdüm... :)" bizony személyeskedés.

Na látod, hiába mész át az SZDSZ-ból az LMP-be, attól még ugyanolyan SZDSZ-es maradsz.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:38:05

@Valóraváltógép: zsemleautomata? Hát, ha valami nem öko, akkor a zsemleautomata...

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:39:23

@♔bаtyu♔: Nézd meg a Béndek blogját, az reklámozza magát demokratának. :D

Te meg azért tagadhatatlan színfolt vagy itt. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:42:15

@♔bаtyu♔: Az de szép, mikor besértődik valaki, azon, hogy őt várták. :)) Kezdjük ott, hogy zsidózni, és annak közkeletű szinonímáival (libsi, hmmm?) illetni embereket nem illik. Esetemben meg ráadásul irreleváns is. Szóval ezért simán kitilthatnálak, senki sem szólhatna érte egy szót sem. De én vagyok olyan geci, hogy kihasználom a termelékeny íráskészségedet, mert ha azt látják az indexnél, hogy jönnek a kommentek, és nő az olvasottság, akkor tovább maradok címlapon, és az nekem jó. Vedd észre, hogy tevékenységed: kontraproduktív! :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:44:34

@Valóraváltógép: csinálni drágán egy gépet, ami energiát fogyaszt, létrehozásakor és működésekor is szennyezve a környezetet, ráadásul egy olyan pimf témára, mint a zsemle... Kb olyan, mintha drónok hoznák a tejet házhoz.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 16:45:25

@Valóraváltógép: Egész gyűjteményem van "demokratákból":

Szerencsére Mari kitette, így nem kell állandóan a topkóba másolni.

maria.blog.hu/2013/12/29/kis_libsiblog-hatarozo

Ez mind-mind demokrata:))))))))))

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.02.28. 16:46:22

@Juhász Péter (LMP): Olyan politikust már gyakran láttam, aki úgy beszélt, hogy látszott, hogy valami álomvilágban él. Az ilyenek nálunk általában miniszterelnökként végzik. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:47:22

@Juhász Péter (LMP): A libsi szerintem a liberális.... hm, becézése, és nem a zsidóé. Amúgy én is szoktam használni, de én vicces értelemben... sosem éreztem igazán sértőnek.

Mondjuk az tény, hogy néha egész pontos szinoníma a szerencsétlen, agyfosztott hülyére. De ez meg általában azon múlik, akire mondják. :)

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 16:48:10

@Juhász Péter (LMP): Az a "bibsi" és nem a "libsi".

Arról én nem tehetek, hogy te kissé képzetlen vagy, mégsem írhatok helyette pld. traktort.

Persze, igazán örülök, hogy mindkettőnknek jó.
Bár meg kell mondanom, ez nem látszott hirtelen rajtad:)))

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:49:31

@Juhász Péter (LMP): Ha levelet hozhatnak a drónok, zsemlét miért nem? :)
Amúgy szerintem ez menne sima mechanikus alapon is. Energiát a blogolás is fogyaszt, értelme sincs, munkaidőt is veszítünk, aztán mégis csináljuk.
Egy pláza légkondicionálása 40 fokban pl. mennyi energia? Mégis alap.
Energiát korlátlannak tekintjük, és semmire sem becsüljük, ez van.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 16:50:54

@♔bаtyu♔: Oszt témához van-e valami, vagy csak beültünk melegedni, de fogyasztani nem fog a kedves vendég?

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:51:33

@♔bаtyu♔: Szerintem a fent nevezett... önmagát úriembernek tartó képződményszerűség inkább pszichopata. Abból is csak a szerényebb kivitelű, más erénye meg nincs.

No de fátylat rá, rühellem a nyárspolgárokat.:)

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 16:54:27

@padlogaz: Ez a bezöldülés a liberálisoknak afféle kitörési pálya.

Kb. annyira zöldek, amennyire liberálisok.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:56:00

@♔bаtyu♔: Igen, nagyjából pontos. Mária rengeteget fejlődött az utóbbi időben... de pont tőle furcsa megszokni, hogy kormányhű lett. :)

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 16:56:03

@Valóraváltógép: Én inkább megélhetési liberálisnak tippelem, a többivel egyetértek.

Valóraváltógép 2014.02.28. 16:59:00

@♔bаtyu♔: A liberalizmus önmagában nem ördögtől való egyébként. Csak a jellemző politikai felhasználásával látok problémákat.

Az cinikus, embertelen és gyomorforgató.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 16:59:12

@Valóraváltógép: Van egy gyanúm, 2018-ra sok mai libsi is az lesz.

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:02:46

@♔bаtyu♔: Nem tudom, mi lesz 2018-ban... vagy egy alapvetően szakrális, polgári értékekre épülő, az aktivitást előtérbe helyező, a keleti és a nyugatu értékeket sajátosan ötvöző jogállam, amiért a fidesz dolgozik... vagy a büdösfranc tudja. Remélem megússzuk polgárháború nélkül, mert a nép, az erőteljesen hülyül elfele.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 17:04:16

@Valóraváltógép: Persze, én liberális alatt nem a klasszikus értelemben vett liberálist értem. De ezek nem is liberálisozzák, még kevésbé demokratázzák magukat.

Sőt, nem is egy, kifejezetten gecinek tartja magát, sőt néha az is. Van pár az én ismerőseim között is.

Libsi=SZDSZ-es

Tyreo 2014.02.28. 17:05:45

@Valóraváltógép: Tényleg nem érted miről beszélsz :DD
Az externália. Azokat a költségeket jelöli, amiket senki nem fizet meg. Legtöbbször azért mert nem azonnal okoz kárt, é emiatt nehezen számszerűsíthető. Jellemzően ilyen az autók káros anyag kibocsátása. Az internalizálás pedig azt jelentené, hogy ezeket az externáliákat megpróbáljuk valamilyen formában kiszámolni, s beszedni valakitől.
Ehhez képest te externalizálásről beszéltél ami valami olyasmit jelenten, ha létezne, hogy a már becsült és eddig bevasalt károkat mostantól inkább mégsem szedjük be. Szóval igen. Tényleg te vagy az aki nem érti.
@Juhász Péter (LMP): Kicsit belelapoztam a programba, ha benne van és elkerülte a figyelmem akkor bocsánat.
Írtátok, hogy ahol lehet piaci alapokon működni ott úgy kell. A probléma ezzel az, hogy ez nesze semmi fogd meg jól. Pont erről szólt az elmúlt 4 év, hogy nehéz meghatározni, hogy hol lehet piaci alapon működni és hol nem, és bármi ellen/mellett lehet jól hangzó érveket hozni.
Két konkrét eset.
Nyugdíj, egészségügy. Itt mi lenne?

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 17:11:51

@Valóraváltógép: Szerintem az egyensúly fontos, Orbánéknál ezt nagy pozitívumnak tartom. Kádárék is akkor voltak sikeresek, amikor rendben voltak az oroszok, de a nyugat is.

A keleti nyitást gazdasági értelemben nagyon támogatom, sőt azt gondolom, hogy óriási potenciál van ebben.

Sőt azt gondolom, hogy ezt még fokozni is kellene, leönteni az egészet hun kultusszal.

Az elmélet vagy igaz, vagy nem, cáfolva nincs, viszont óriási turisztikai ereje van, de nekünk mentálisan is jót tesz az, ha mi vagyunk a "hunok". Már úgy értem, ez erőteljesebben látszik.

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:14:29

@Tyreo: Anno én még úgy tanultam, hogy az externália nem szándékos kibocsátás következtében létrejövő hatás, és nem is feltétlenül a környezetet téma... de most direkt megnéztem, hátha én emlékszem rosszul. ;)

Viszont valóban ezt írtam, és kissé kuszán is, szóval a kritikád többé-kevésbé jogos. Őszintén örülök, hogy ez volt az egyetlen, amibe bele tudtál kötni. :D

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:18:09

@♔bаtyu♔: De mi nem vagyunk hunok. Mi magyarok vagyunk.

Ha itt előkerülne egy valódi, kicsit ambíciózusabb hun, nem csak, hogy hirtelen marhanagy bajba kerülnénk, de Putyin is hozzánk járna át kormányzási tanácsokért. ;)

Azzal együtt lehet hogy egy rétegnél működne, de nekem már attól is visíthatnékom van, hogy a budipapírra is matyósturult fessünk, mert az alapvető és szép. Nem, nem mindenkinek alapvető, és szépnek sem látja mindenki.

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:21:15

@♔bаtyu♔: ... Amúgy a keleti nyitás tekintetében egyetértünk, de érdemes lenne óvatosan kezelni.
Folyton elfelejtjük, hogy mi már nagyon megszoktuk azt az életet, aminek keleten a negyede is elérhetetlen luxusnak számít az átlagproli számára. Aztán folyton csak keveselljük.

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:24:58

teszt
blogmotor, blogmotor, megdöglöttéle, ténylege

Tyreo 2014.02.28. 17:26:57

@Valóraváltógép: A homofóbiádba minek kössek bele? Azt fejedbe vetted és kész. Az meg szúrta a szemem, hogy nálad sem volt rendben amiről kijelentetted, hogy a többség úgysem érti.
Abban amúgy igazad van, hogy nem feltétlenül környezeti téma, de nálunk ez volt az állatorvosi ló.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 17:33:05

@Valóraváltógép: A hun nem önálló népcsoport neve, hanem egy szövetség neve.

Egyébként sem azt írtam, hogy hunnak kellene lenni, csak jobban behozni a képbe.

Nem látom ezt én akkora problémának, mennyivel jobb pld. ha mindenen Mikiegér, vagy Angry Bird van? Véget ért már a szocializmus, nem kell mindent agyonszabályozni.

Az USA-ba épp az a szimpatikus, hogy aki tud angolul bárki könnyen beilleszkedhet, viszont pld. minden egyes metrókocsin USA zászló van.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 17:36:38

@Valóraváltógép: A kelet a keleti nyitásban nem azt jelenti, hogy átvesszük a szegénységet, hanem azt, hogy nagyobb részt vállal az állam a keleti országok kultúrájának bemutatásában. Pld. támogatja a rendezvényeket, dokumentumfilmeket, együttműködéseket.

Ez nekünk is nagyon hasznos. Nem csak azért mert érdekes, de jó ha több haver van.

2014.02.28. 17:44:28

@Juhász Péter (LMP): Mi a helyzet az egészségüggyel?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2014.02.28. 17:44:56

"lett volna esély egy sokszínű, sokakat megmozgatni képes, akár bizonytalanok megszólítására is alkalmas, egymástól jobbára független, összességében jelentős erőt felmutatni képes ellenzéki tábor kialakulására"
Kedves Péter! Nem tudom, ott volt(ál)-e akkor már az LMP-ben, amikor elfogadta a kongresszus az erről szóló határozatot. A terv neve Új Pólus volt. Elvileg a Millával, Szolival, 4K-val kellett volna elkezdeni tárgyalni. Ez még Bajnai színrelépése előtt történt. Valakik azonban elszabotálták... és most ők az LMP.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 17:48:18

@bm613: Ha az LMP egyáltalán eléri az 5%-ot, azt épp annak köszönheti, hogy "elszabotálták".

Ezekről ugyanis elég hamar kiderült, hogy tömegszervezetnek álcázott ballib kamuk.

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:50:15

@♔bаtyu♔: Mikiegér már unalmas (20 éve is az volt), az angrybird meg szerintem simán csak ronda.
A zászlóval nincs gondom, a címerrel sem... de a palástot, vagy a szent jobbot már túlzásnak érezném egy metrón. :)
Helyes mértéket kell megtalálni, meg a megfelelő alkalmazási területet. Agyonszabályozottság kérdésében, én hiányolom a szabályozottságot. A szabadság annak való, aki élni is tud vele, nem csak visszaélni... és ez a többségi társadalmunkra vetítve nem nagyon állja meg a helyét.
Keleti országok kultúrája... az rétegtéma, bár nekem speciel tetszene. Viszont én megoldom magam az érdeklődésemet.

Viszont az orosztanítást visszahoznám, fontos és egyre értékesebb nyelv. Haversággal az a gond, hogy lassan el kéne dönteni, kivel haverkodunk, mert az EU most sértődött hülyegyereket játszik (ha angelával akarsz homokozni, akkor vladimirt dobjad kifele a homokozóból, etc.)

@Tyreo: A normális emberek homofóbok, szépánuszú barátom. :) Nálatok? Az pontosan mit jelentene, Nálad? :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:52:28

@Fyall: Mi lenne, rohadik széjjel. Élj úgy, hogy ne legyen rá szükség. Ha mégis szükség lesz rá, gondolkodj róla, hogy legyen miből megkenni őket. Akkor megkapod a normális, neked járó, amúgy előre kifizetett ellátásnak majdnem a felét.

De ez nem a kormányon múlik, hanem a benne lévőkön.

Valóraváltógép 2014.02.28. 17:55:03

@Tyreo: Te Tyrcsi, figyeljélmár. Teccő, megmászhatlak?

2014.02.28. 17:55:26

@Valóraváltógép: Úgy értem, miért nincs benne a pártprogramban.

Valóraváltógép 2014.02.28. 18:01:08

@Fyall: Talán mert eddig mindben benne volt, és csak még széjjelebb rothadt. Mostanra meg már a kutya sem veszi komolyan.

Egy ideig amúgy figyeltem, elég sokszor háborogtak azon, hogy gyakorlatilag miért csak az orvosok gondjairól van szó, akik amúgyis összelopják a magukét... és még úgy sem viselkednek mellé, mint egy tisztességes kódis.
Aztán beregeltem pár olyan blogra, ahol eü személyzet osztja meg az okos gondolatait a világról. És innentől világos lett.

Szóval felejtsük el az egészségügyet, az a legjobb mindenkinek.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 18:03:07

@Valóraváltógép: Sok mindent nem szabályoznék. Van egy fajta önszabályozás is és működik. Pld. nagymagyarországot sokan tesznek az autójukra, hiszen ez egyfajta protest, de szent jobbot senki sem.

A liberálisokat épp azért nem szeretem, mert nagyon sok minden nincs szabályozva, de a liberális szabályozna és ez sokszor sikerül is. Pld. a Millának sikerült betiltania egy cigányvajdával készült riportot az MTV1-ben. Ha lehetséges a szólásszabadság akkor ne kezdje el sorolni a libsi mégis mi nem tartozik ide.

Ez nem igaz, a szabadsággal mindenki élni tud, csak éppen tudni kell tolerálni. Számtalan példát tudnék arra hozni, amikor épp a többségi társadalom a toleráns.
A holokauszt-törvény tipikusan egy libsi munka, rávilágít arra, milyen veszélyes a liberális.

Sok mindenkinek tetszik, hiszen rengeteg emberi érték keleten még meg van. Pld. az idősek családi gondozása, sőt egyáltalán a család.

Ha az EU elviseli a Benes dekrétumokat, ezt is el fogja viselni. Én úgy látom, az orosz vonallal nem az EU-nak van baja, hanem a hazai libsiknek.

2014.02.28. 18:05:27

Nekem úgy tűnik, hogy az egészségügy területén egyetlen konkrétumokkal előálló új (hatalmat nem járt) párt a Jobbik.

Ez nagyon gáz.

Legközelebb szóljatok, mert ingyen és bérmentve írnék nektek egészségügyi részt a programotokhoz, ami jobb a PM-es zagyvaságnál, hitelesebb az MSZP/FIDESZ-nél és kézzelfoghatóbb a Jobbikénál.

2014.02.28. 18:07:00

@Valóraváltógép: Nekem nagyon nehéz elfelejteni, mert benne tanulok, benne dolgozom és benne tervezem az életemet.

Valóraváltógép 2014.02.28. 18:12:47

@♔bаtyu♔: A liberalizmussal szerintem továbbra is az a gond (a hazai felhasználási területeit és módjait leszámítva), hogy alapvetően normálisan élő, képzett, jólszituált embereknek van kitalálva, akik képesek megbirkózni az azonos alakú szavak és a különböző kontextusok útvesztőivel.

Ezzel szemben magyarországon van optimista becslés szerint pár tízezer ilyen ember, van pár, aki teljesen mást gondol, meg van x millió segghülye.
Namost a kérdés, hogy mihez kezdünk a segghülyékkel. Ők is magyarok, meg polgárok, meg szavazók is úgy amúgy, meg kevesen is vagyunk, szóval le mégsem darálhatjuk őket. Megváltoztatni nem tudod azt, aki így, és ilyen közegben nőtt fel, maximum évtizedek szívós munkájával... viszont ennek a rétegnek liberalizmust adni öngyilkosság, és anarchikus káosz.

De hát venni vannak, valami csinálni kell. Szerintem.

A cigányvajda lehet hogy képes szofisztikáltan átlátni a saját népe problémáit, gondolhatja azt is, hogy ettől őszintén kell beszélni, de ezt nem mondhatod el egy vérnáci előtt, mert nem tudja a helyén kezelni. Ő azt fogja ebből levenni, hogy putrit gyújtogatni frankó, hiszen a saját vajdájuk is elmondta, hogy milyenek. Ha meg ilyen tendencia elkezdődik, az mindenkinek rossz, és kicsit nagyobb mértékben rossz, mint hogy nem ment le egy riport a tévében.

Szóval bonyolult ez.

Valóraváltógép 2014.02.28. 18:14:40

@Fyall: Akkor tanulj idegen nyelveken, hogy német és svájci roncsokat almozhass. :)

A Jobbik amolyan szegények népi pártja szerepben tetszeleg most, de én a helyedben nem venném ezt komolyan tőlük.

aum 2014.02.28. 18:16:45

@Valóraváltógép:
Róna Péter dobta be először 2009 táján a "devizahitel hibás termék" fejtegetést, tőle vette át később a Fidesz. Nekem ez olyan kiforgatott amerikai stílusú jogászkodásnak tűnik, arról nem is beszélve, hogy ha tényleg így van, akkor már a devizahitelek megjelenésekor - 2004 körül - kellett volna szólnia. Érdekességképpen megemlítem, hogy a non-profit közműszektor is az LMP-nél jelent meg először, amire ugye most csapott le a Fidesz. A különbség, hogy az LMP-nél mindez egy átgondolt ökopolitikai koncepcióba illeszkedik, a Fidesznél pedig hatalomtechnikai manőverként vetik be.

2014.02.28. 18:21:55

@Valóraváltógép: Én nem almozom semmilyen roncsot, mert nem szerelő, hanem orvos leszek. Az emberek sem gépek, nem?

(Különben nem fogok beteg emberek közé menni, ha csak nem lesz nagyon muszáj; laboros szeretnék lenni.)

Amúgy elég jól tudok németül és angolul. Szeptemberben megpróbálom elkezdeni az oroszt is.

A Jobbik minden sikere egyenlő a többi párt inkompetenciájának összegével. A programjuk is jól mutatja, hogy a többiekéből mi maradt ki. Ezért mondtam, hogy nagyon gáz, hogy senki nem tud felmutatni egy értelmes, hiteles egészségüggyel foglalkozó programot.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 18:22:48

@Valóraváltógép: Ez jó nagy tévedés. Ilyen alapon már régen elsüllyedt volna az USA az anarchiába.

2014.02.28. 18:28:14

@aum: Egyrészt elég hamar, 2006-7 körül már írt róla, másrészt a vak is láthatja, hogy a devizahitelekkel/bankrendszerrel baj van: milyen kockázatfelmérés ment már ott, ahol ennyi hitel fizetésképtelenné válik?

Ilyen rossz mutatókat semmilyen más szakma nem mutathatna fel. Ehhez nem kell nagy kombinatív készség.

Valóraváltógép 2014.02.28. 18:30:01

@Fyall: Laboros, az jó, akkor csak a darabjaikkal és a bennük úszkáló mindenféle undi trutymókkal találkozol. :)

Az emberek micsodák témakörén már régóta nem töprengek, csak tudomásul veszem hogy vannak, aztán csókolom. Kicsit olyasmik lehetnek, mint a medúzák, csak kevesebb vízzel. Talán.

A Jobbik sikere szerintem a medúzákkal való feltűnő hasonlatossággal, és az ennek alapján várható mentalitással köthető össze, de ez csak a privát rögeszmém.
Meg hogy megmászom Tyraelt, hogy testközelből gondolkodhasson el a homofóbia szépségén.
Csak rá ne kapjon az ízére. :(

Valóraváltógép 2014.02.28. 18:30:59

@♔bаtyu♔: Az usa vezetői nem hülyék. :) Sosem voltak azok. Attól lettek vezetők.

Ide meg sokáig csak születtek, aztán meg is látszik mindenen.

Valóraváltógép 2014.02.28. 18:38:07

@Fyall: Mondjuk úgy, hogy a bankrendszer egy új korszak kezdetén áll. :) Valószínűleg meg fogják rá találni a megoldást.

aum 2014.02.28. 19:30:16

@Fyall: a devizahitel rendszerszinten jelent problémát, mivel túlságosan elterjedt. Önmagában jogilag nem támadható, hiszen ilyen alapon hibás termék lenne a részvény, a kaszinó de még a kaparós sorsjegy is, hiszen azokkal is lehet veszíteni. Egyszerűen be kellett volna húzni a féket, amikor kezdett tömegessé válni, szigorítani a hozzáférést, extra céltartalékot követelni a bankoktól, vagyis elvenni a kedvüket a nyakra-főre hitelezéstől. A betiltás kicsit a ló túloldala, hiszen most az sem tud felvenni, aki például jövedelmét devizában pl. itt élő német nyugdíjas.

Holle anyó 2014.02.28. 19:40:40

@doktor.dikhed: Én is ilyen okból szavazok most az LMP-re. A programjuk másodlagos.

Holle anyó 2014.02.28. 19:51:23

@Valóraváltógép: Miért te akarod megmondani mindenkinek, hogy miről mit gondoljon?
Se füvezni, se pasit dugni nem kötelező.
Ha nem tetszik, nem csinálod.
De miért akarod másra rákényszeríteni az értékrendedet?
Én is baromságnak tartom a te gyöpült, görcsös, konzervatív, sótlan, unalmas értékrendedet, de nem pofázok bele, ha neked jó...... pont leszarom, hogy mit csinálsz, mit gondolsz.

Holle anyó 2014.02.28. 19:54:44

@aum: Nem a tömegességgel volt a baj, hanem a hitelkihelyezési kockázatfelmérés legalapvetőbb szabályait sem tartották be.
Szakmailag volt teljesen alkalmatlan a pénzügyi apparátus a bankoktól kezdve a bankfelügyeletig bezárólag.
A hitelt felvevő parasztnak joga van hülyének lenni.

Valóraváltógép 2014.02.28. 20:04:04

@Holle anyó: A válasz benne van a kérdésedben. Ez egy ÉRTÉKrend. Értéket képvisel, ami kulcs a normális, és mindenki számára legoptimálisabb élethez, ami egy közösségi lényként bizony fontos.

Köszönjük hogy megosztottad velünk, hogy mit szarsz le.

Ez lehet, hogy szemben áll az én ÉRTÉKrendemmel, de attól ez még csak szar marad.
Értékeid meg nincsenek. Még ezt a nyomorult LMP-t is csak valaminek az ellenpontjaként, és nem önálló valamiként vagy képes értelmezni.

Azt hiszem, ez sokat elmond a szavazóikról. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 20:06:25

@Holle anyó: A hitelt adó banknak meg joga van a parasztból élni, nemde? No paraszt, no lé, aztán csak a picsogás megy, hogy őellenük háború van viselve. :))

embermese 2014.02.28. 21:27:43

Jó, hogy az országos lista meg van és a jelöltek nagy arányban. Ennek jó üzenete van. 2010-ben, emlékszem, Bokrosékat hogy kaszálták el, folyamatosan a választóbizottságoknál feljelentgették őket.. mire a listájukat be tudták jelenteni, már senki nem vette őket komolyan.

Nagyon jó politikai üzenet, hogy bár én kicsit aggódtam, de túl vagytok ezen. Most már "csak" kampányolni kell.

Sok sikert :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:00:07

@Tyreo: Egészségügyre és nyugdíjra nem készült speciális friss javaslat. Az egészségügyi program tekintetében a 2010-es érvényes jelenleg is: lehetmas.hu/upload/9/9/201003/LMP_Program_2010_1.pdf
A nyugdíj téma elsősorban demográfiai kérdés. Ha nem születnek elegen, és nincs elég dolgozó, akkor gyakorlatilag halálra van ítélve a rendszer. Erre kár is lenne bármiféle ál-koncepciót varázsolni, százalékokat ide-oda behasalni. Nagyjából az az elv, hogy ki kell fehéríteni a gazdaságot, visszahozni járulékfizetővé nagyjából egymillió embert, és ha ez a lépés működik, akkor csak utána lehet bármiféle hosszútávú koncepciót faragni az elosztás és finanszírozás módjáról. Amíg nem áll helyre (az állami nyugdíjrendszer) bevételi oldala és a biztosítottak kockázati közössége (még ha felosztó-kirovó is a rendszer, akkor is közösségként kell tekinteni rájuk), addig sajnos nincs miről beszélni.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:01:53

@bm613: Nem ismerem a háttértörténetet, valószínűleg nem lehetett az LMP biztos abban, hogy neki is hoz-e annyit a közösködés, mint a friss neveknek.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:07:07

@Fyall: Egészségügyi témákban a 2010-es koncepció ma is érvényes: lehetmas.hu/upload/9/9/201003/LMP_Program_2010_1.pdf
Alapvetően magántulajdon csak a kiegészítő, illetve értéknövelt szolgáltatások terén, viszont a közösségi tulajdonú infrastruktúrák kirablását le kell állítani.

mazolika 2014.02.28. 22:12:37

@lajafix1: A Fidesz kormány alatt pontosan hol is voltak a kiadások megkurtítva? Ne rójuk fel az LMP-nek azt, amit az eddigi kormányok is csak kényszer hatására mertek meglépni.

Az elmútnégyév pénzügyi intézkedései közül maximum a felsőoktatásra jutó pénzek megkurtítását tudnám megnevezni, mint kiadáscsökkentést.

A többi a bevételek csökkentését (egykulcsos szja a magas keresetű rétegben, dohánypiac átrendezése), illetve ezek ellensúlyozására a bevételek növelését célozta meg (egykulcsos szja az alacsonyan kereső rétegben, bankadó, távközlési adó, 2%-os áfanövelés, mnyp-k megszüntetése).

Namost a problémát ott látom, hogy a fidesz által szolgáltatott megoldások egyike sem hosszú távra tervez.

A trafikügyben igaz, hogy koncentrálták a dohány disztribúciót, de mindezt úgy tették, hogy a szektor gazdaságának egy jó része a fekete zónába költözött.

A magánynyugdíjpénztárak megszüntetésével megoldották rövid távon a tb kassza egyensúlyát, de hosszú távon a jelenlegi rendszer fenntarthatatlan, és ott tartunk, hogy bizony nem lehet fájdalmas intézkedések nélkül meglépni a tb kassza reformját.

És hosszú távon vizsgálva az intézkedéseket, sajnos azt látom, hogy egyik sem fog a jövőben jót hozni a konyhára. Jó esetben csak időt nyertünk a problémák megoldására.

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:15:22

@Juhász Péter (LMP): "A nyugdíj téma elsősorban demográfiai kérdés. Ha nem születnek elegen, és nincs elég dolgozó, akkor gyakorlatilag halálra van ítélve a rendszer. Erre kár is lenne bármiféle ál-koncepciót varázsolni, százalékokat ide-oda behasalni. "

Aztán tessen mondani, nemelehetnee, csak úgy a próba kedvéért, hogy nem a nőket nevezzük ki a Nemzet Önellátó Kölykedzőautomatáinak, hanem a már megszületetteket dolgoztatjuk? :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:16:42

@Juhász Péter (LMP): Aham, meg a benne dolgozók által történő rablást. Legalább a leggátlástalanabb tetvekét....

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:19:22

@Valóraváltógép: Pár órával ezelőtt még azért aggódtál, hogy a melegek miatt elfogy a nép. Most meg már azzal vádolsz, hogy a nőket akarom szülőgéppé tenni? :) Van-e rajtam sapka, vagy nem-e van-e? :) Kérdésed egyébként jogos, de magam is ezt írtam:
"Ha nem születnek elegen, ÉS nincs elég dolgozó" Ez nem ok-okozati összefüggés, hanem két független tényező. És utána le is írtam, hogy járulékfizetővé kell tenni egymillió embert. Nem egímillió új munkahely kell, hanem egymillió új fehér munkahely.

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:19:34

@mazolika: Hosszú távon az intézkedések célja az lenne (feltételezem én), hogy ha van egy épeszű koncepció, akkor az élelmes jómagyarember örüljön neki, és ne azt keresse, hol lehet csalni.
Amíg természetesnek vesszük az aljasságot meg a tolvajtempót, teljesen mindegy, milyen intézkedések vannak. Úgyis megtalálod a kiskaput. Ha meg nincs, akkor fúrsz egyet.

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:26:47

@Juhász Péter (LMP): Nem, nem, félreértetted. Én abszolút pozitívumként jegyeztem meg, hogy ha már A meleg meg B meleg összemássza egymást a nagy boldogságosság közepette, akkor ez az áldatlan állapot áldatlan is marad, azaz legalább C meleg nem származik belőle.

A szülőgépesítés teljesen más módon (igaz, legalább annyira) undorító, mint a melegség. De nézd egyszerűen csak a számszaki oldalról: egy gyerek legyártása sokba kerül, és a felnevelése is sokba kerül. Amíg munkaképes lesz, az 15-től és 25 éves korig terjedően változó... addig meg tartjuk, és hordjuk bele a pénzt, mint a feneketlen kútba.

Úgy össztársadalmilag, hogy aztán napi x órában azt nézhessük, micsoda szemtelen kis rohadék lett belőle.

Eközben több millió már felnevelt, munkaképes ember otthon vakarja a lábaközét, és hiába dolgozna, nem tud. Tehát, biztos vagy abban, hogy az általános népelletés a demográfiai problémáink egyedül üdvözítő kulcsa? :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:27:09

@embermese: Köszikössz. Mi holnap még kitesszük azért magunkat a népharagnak Veresegyház piacán, de már inkább csak kabalából.

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:27:57

@Juhász Péter (LMP): "Nem egímillió új munkahely kell, hanem egymillió új fehér munkahely."

Elsőre azt hittem, hogy ez egy rasszista indíttatású mondat volt. Furcsállottam is, pont Tőled, pont itt. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:29:34

@Valóraváltógép: ismétlem, nem a népelletés az egyetlen kulcs, hanem a már dolgozók munkahelyének kifehérítése is.

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:31:27

@Juhász Péter (LMP): Najó, de akkor a nulláról újraírnád az adórendszert is? Mert ilyen közterhek mellett ez irreális kívánság. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:34:05

@Valóraváltógép: Te ugye csak a saját kommentjeidet olvasod, meg amiket én írok neked? :) Most fogom huszonhetedjére belinkelni az LMP programját, benne az adórendszer átalakítását is. lehetmas.hu/wp-content/uploads/2014/02/AZ-LMP-V%C3%81LASZT%C3%81SI-PROGRAMJA-2014-teljes1.pdf

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:37:42

@Juhász Péter (LMP): Nekem még nem linkelted. :P

De a kata megszűntetéséről szó sem lehet. :D Akkor nem dolgozom, és kész.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 22:42:13

@Valóraváltógép: Ezt mondom, hogy másoknak már linkeltem, de azokat véletlenül se olvasd el. :) A Katát én is bírom, kurvajó, de azért alapvetően nem igazságos... Ha lenne helyette mondjuk egy normális, megközelítőleg hasonlóan kedvező elvonási rátával, akkor azt választanám főállásnak is.

2014.02.28. 22:52:15

@Juhász Péter (LMP):

Köszönöm szépen, elolvastam.

Ez így oké, de általánosságban írtok róla, ki tudja, hol mi történne valójában. A konkrétumok pedig szerintem több helyütt hibásak, pl. ötezer fő fölötti településeken egy alkoholbetegekkel foglalkozó gondozó? Hát pont az ötezer fő alatti településeken vedel a kilátástalanságba süllyedt lakosság nagyobb hányada. Ráadásul szépen ide lehetne kötni az addikció elleni küzdelem klasszikus tanulmányait, amire EU-s forrás is lenne.

Egy sor más hiba is van benne, ha lesz időm, egyszer leírom.

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:56:18

@Juhász Péter (LMP): Az túlzás, hogy véletlenül sem, de általában tényleg nem. Tulajdonképpen trollkodni jöttem, aztán véletlenül kiderült, hogy normális vagy, és valamelyest mérséklődött a helyzet. :)

Hogy a kata nem igazságos... hát kérlek. Az sem igazságos, hogy a "normális" 12 helyett 16+ órát dolgozom, hogy magamnak fizetem a helyet ahol dolgozom, a munkaeszközeimet, a licenszdíjakat, a továbbképzéseimet, az ügyvédet, a könyvelőt, a behajtót, az alvállalkozót, hogy sosem tudom jut-e kajára a jövő hónapban is, vagy ha mindent kiperkáltam, csak kintlévőségem marad... hogy az összes emberinek álcázott kapcsolatom a képmutatásról szól, hogy néha szabályosan azt érzem, hogy ha még két gombot le kell ütnöm, itt helyben megdöglök, és hogy egy kibaszott pokol az életem... és mindeközben legyek okos, bájos, innovatív, trendi, meg a kurvaistenfasza.

Szóval ez mind-mind nem igazságos. Az élet ilyen. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 22:59:09

Plusz hogy néha elolvassam, hogy szegény nyomorult alkalmazott mennyire terrorizálva van, mert őrá a főnöke alkalmasint csúnyán néz.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 23:04:52

@Valóraváltógép: Most te tényleg lenormálisoztál??? Belepirulok apppám... :)
Kata ügyben mintha magamat hallanám. De ha egy kata-szerű koncepció lenne eleve a főfoglalkoztatás Magyarországon, akkor az szerintem vállalható lenne.

Valóraváltógép 2014.02.28. 23:05:44

@Fyall: Talán ha nem vedelnének. Sosem értettem, hogy aki erőszakkal teszi magát tönkre, az miért veszi természetesnek másoktól, hogy őket pátyolgassák.

Kényszerelvonó, ha meg nem megy, nyugodtan forduljon fel.

Valóraváltógép 2014.02.28. 23:07:39

@Juhász Péter (LMP): Aha, most le. Viszont most itt hagylak a programoddal, és csinálok valami hasznosat.

Jó éjt. :)

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 23:15:26

@Valóraváltógép: Tessék jönni jövőhéten is kötekedni! :)

Sapika 2014.02.28. 23:30:39

@Juhász Péter (LMP): "Az, hogy 1000 házasságból 1 melegházasság lenne az szerintem nem ártana társadalmunknak."
20-30 a nemzetközi statisztika szerint, de ez csak a pontossági mániám, mert különben egyetértek.

Van viszont egy kérdésem. Jelenleg Orbántól balra Osztolykán Ágnes az egyetlen roma képviselő. Viszont vmi olyasmit hallottam, hogy ő most nem indul (visszavonul). Ezek szerint Orbántól balra ezután nem lesz egy sem?
Persze tudom, hogy nem mindent nektek kell biztosítani, már az is kedves tőletek, hogy legalább nőkből többet igyekeztek parlamentbe juttatni, mint a többiek.

Juhász Péter (LMP) 2014.02.28. 23:40:24

@Sapika: nekem volt roma aktivistám, sajnos betegség és pénzhiány okán nem tudták végigdolgozni a kampányt. Sajnos aki akar, annak is baromi nehéz, hogy involválja magát polgári ügyekben. Míg nők esetében a kvóta fenntartása elégséges lehet az esélyegyenlőség elősegítésére, addig a cigányok esetében ennél mélyebbre kell nyúlni, hogy a kínálati oldal meglegyen. Mert hiába mondjuk, hogy legyen mostantól 10% kisebbségi képviselőjelöltünk, ha alapvetően nincs ehhez meg az érdeklődés és/vagy a kompetencia részükről. Nem ez most a magyarországi cigányság legégetőbb problémája, hogy megfelelő teret nyerjenek az LMP-ben. :)

Sapika 2014.02.28. 23:42:22

@Valóraváltógép: "Viszont két heteró hülyegyerek (jogosan) azt fogja gondolni, hogy ha ezt is lehet, ők miért ne mászhatnák meg egymást a metrón"
Gondolom, most éppen trollkodsz, de ez most nem mulatságos.
Elkezdhetném persze tudálékosan magyarázni, hogy aki nem homo vagy bi, annak egyszerűen nem áll fel egy azonos neműre, de minek. Ehelyett ajánlom neked ezt a szép fotót itten, két daliás orosz rendőrről:
www.artnet.com/artwork/425676870/115862/blue-noses-group-an-epoch-of-clemency.html
Most éppen ki van állítva a Ludwig Múzeumban március 9-ig. Kitűnő kikapcsolódás lenne neked ez a kiállítás a napi 16 óra munka után.

Sapika 2014.03.01. 00:05:07

@Juhász Péter (LMP): Értem én, de azért szomorkodom. Listán 2010-ben is az LMP-re szavaztam, és most is azt tervezem. A fészbukon pedig gondosan lájkoltam 4 politikust, mind a négy nőnemű: 2 LMP (Szél & Osztolykán), 2 pedig PM (Szabó & Szabó).

mazolika 2014.03.01. 10:34:15

@Valóraváltógép: Pontosan, én is így gondolom. És az a vicces, hogy az optimális megoldás megtalálása nem is olyan nehéz. De végrehajtani annál nehezebb.

Azt az alapvetést kell alkalmazni, hogy MINDENKI MINDIG úgy fog viselkedni, hogy ami az adott pillanatban az optimális. Akkor is, ha az optimális történetesen rengeteg ember életét keseríti meg. Sőt, még akkor is, ha a saját életünket keseríti meg. Mert bármi más csak rosszabb lenne.

Pl. amíg az áfa a földön a legmagasabbak között van, addig ne is számítsunk arra, hogy meg fog szűnni az áfacsalás, mert a lebukás veszélyéhez és a fizetendő büntetéshez képest (illetve az adóhatóság megéri ezt csinálni. A jelen szabályrendszerben a mostani üzleti közegben az optimális megoldás az adóelkerülés útja! Ez szörnyű, de sajnos igaz.

De abban a pillanatban, hogy lecsökkentjük az áfát pár %-ra és már az lesz az optimális megoldás, ha befizeted az adót. Egyszerűen minek gyötörni magad, ha kamiononként pár tízezer forintot nyersz egy áfacsalás ügyleten? Akkor inkább befizeted, oszt jól van, nem?

De akkor miért is nem tesszük meg, hogy csökkentjük az áfát? Mert a változásnak az árát nem hajlandó megfizetni a jelenlevő pártok egyike sem.

Ugyanis a költségvetési bevételek csökkennének, ha levisszük az áfát. És ha csökken a bevétel, akkor két lehetőség van: kiadáscsökkentés és bevételnövelés.

Ha meg akarnánk lépni, ezt, akkor a két lépés mindegyikét meg kell, hogy lépjük egyszerre. Ehhez nagyon jó szakemberek kellenek.

mazolika 2014.03.01. 10:37:11

Bocs, kimaradt egy gondolatom:
Az adóhatóság csigalassúsága (ami ugyebár az ügyeskedők nagy számára tehető), is jelentős mértékben hozzájárul az adófizetés elkerüléséhez.

Valóraváltógép 2014.03.01. 17:02:56

@Sapika: Sapikám csillagom, ezt a Ludwig múzeumot annyiszor elmondod, hogy az az érzésem, hogy szükőévente egyszer, ha odatévedsz... mondjuk én akkor sem, de hát ez meg mi ez? seggtörlő pálcák, buzik, most meg ez... Mondjadcsak édesem, nincsen teneked valami anális fixációd?
Mantrázzad el szépen minden nap, hogy a A PÉNISZT AZÁNUSZBA AZBIZA ROSSZ, ércsük? Meg nyóc miatyánkot, de azt delegálhatod is. Jóvanakkor.

Andráska8 2014.03.01. 17:05:34

biztos nem leszel képviselő, mert még listát sem fogtok állítani.

Valóraváltógép 2014.03.01. 17:05:37

@mazolika: Szerintem optimista vagy. Sajnos a kkv szektor jellemző szereplője nem hogy pár tízezer, de pár száz forintért is a sarokra állítaná a saját kedves mamáját is.

De jó, tételezzük fel, hogy ez így majd működik. Arra van ötleted, hogy hogyan csinálod vissza, ha netán mégsem?

Valóraváltógép 2014.03.01. 17:08:42

@Juhász Péter (LMP): Igyekszem lassanként kiveszni innen, de elég nehezen megy... Jövő hétre mit terveztek?

Valóraváltógép 2014.03.01. 17:09:55

@Andráska8: Mi baja van a demokráciának, ami miatt úgy gondolod, hogy helyre kéne neki állni? Szerintem bőven van. Sőt.

Valóraváltógép 2014.03.01. 17:12:14

@Sapika: Amúgy tényleg nem mulatságos, de kb. így működik. Te viszont szerintem valamit félreolvastál.

Juhász Péter (LMP) 2014.03.01. 17:12:51

@Andráska8: Ez butaság. Önállóan bohóckodtunk volna esőben az ajánlógyűjtéssel, ha amúgy köthetnénk koalíciót is a Fidesszel?

Valóraváltógép 2014.03.01. 17:16:53

@Juhász Péter (LMP): Szerintem amúgy sértésnek szánta. :)

Sapika 2014.03.01. 20:46:52

@Valóraváltógép: Hát jól szétrollkodjuk itt ezt a blogot, de azért válaszolok (a többiek szíves elnézését kérve)

(1) Múzeum: Most volt pár jó múzeumi élményem idén. De bármennyire is tetszett például a 12 sz. katalán festett templomi gerenda bemutatása a Bálint Endre kiállításon, semmi értelme sem lett volna itt lelkesedni érte, mert kit érdekel az rajtam kívül. Ellentétben a mostani Ludwig kiállítással, ami közérdekűbb, aktuálisabb (pláne így a krími a orosz invázió előestjén) és amellett hangos derűt vált ki a látogatókból.

(2) Az "anális fixáció" egészen mást jelent. (Erőltetett bilireszoktatás --> gyermek életcélja lesz a gyűjtögetés --> később, amikor a bili már nem probléma, mást fogy gyűjteni: bélyeget, régipénzt, festményt, kincseket ....)

(3) A péniszt az ánuszba verziót még nem próbáltam ki, és vszínűleg nem is fogom.

Sapika 2014.03.01. 20:58:49

@Valóraváltógép: Ugye erről a mondatról van szó még mindig: "Viszont két heteró hülyegyerek (jogosan) azt fogja gondolni, hogy ha ezt is lehet, ők miért ne mászhatnák meg egymást a metrón"

(1) Minden modern párt és minden modern ország elfogadó manapság a homoszexualitással szemben. Többek között a nyugat-európai néppártok többsége is. Örülök, hogy az LMP a modern pártok közé tartozik!

(2) A "hetero" definiciója, hogy nem vonzódik az azonos neműek iránt. A csodás gyógyulások a biszexuálisoknál vannak, akiknél előfordulhat, hogy ellenkező neműbe szeretnek bele. Ha ez az utolsó nagy szerelem az életükben, akkor úgy tűnik, mintha meggyógyultak volna. De ugyanilyen gyakran fordul elő az ellenkezője is: normál házasság és 2-3 gyerek után szeretnek bele azonos neműbe. Van egy kiváló nyelvészünk (és műfordítónk) akivel ez esett meg például. De nőkkel is előfordul, csak nem pletykálnék itt.

Sapika 2014.03.01. 21:09:08

@Andráska8: Az általad adott linken az volt, hogy aki az LMP-re szavaz, az a fideszre szavaz. Én ezt nem így gondolom, ezért tervezem a listás szavazatomat az LMP-re adni.
Elképzelhető persze, hogy a fidesz egy picivel 50% alatt lesz majd az új parlamentben. Ők a hatalomért mindenre hajlandók, ezt mér láttuk. Például 1998-ban OV még a liberális internacionálé alelnöke volt, de az ország egyik legnagyobb önkormányzatában ennek ellenére létrejött egy Fidesz-Miép koalíció. (Bp. XI. ker.)
Na most ha már erről van szó, akkor inkább fidesz-lmp koalíció legyen, mint fidesz-jobbik, mert utóbbi -- már csak a nemzetközi vonatkozások miatt is -- katasztrófa lenne az országnak.
De természetesen nagyon remélem, hogy erre nem kerül majd sor.
-----
Amellett elképzelhető, hogy pár szoclib-esélyes körzetben a választás előtt majd bilincsben viszik el a szoclib jelöltet (és később kiderül, hogy ok nélkül). Volt már ilyen akkor is, amikor még az ügyészség és a rendőrség nem volt a fidesz kezében. Most ha ilyesmi bekövetkezne, akkor milyen jó, hogy marad legalább egy lmp jelölt a színen, akire lehet szavazni.

Sapika 2014.03.01. 21:22:35

@Sapika: @Valóraváltógép:
Elnézést, az előbbi kommentben elfelejtettem idézőjelbe tenni a "gyógyulás" és "meggyógyult" szavakat. Ez csak figyelmetlenség (helyesírási hiba) volt részemről. Nem gondolom, hogy a homoszexualitás betegség lenne, és támogatom a homoszexuális házasságok lehetővé tételét.
(Több helyesírási hiba is van a fenti kommentjeimben, de azok remélhetőleg nem értelemzavarók.)

Valóraváltógép 2014.03.02. 07:45:15

@Sapika: "Az "anális fixáció" egészen mást jelent" Tudod?Akkor jó. :D

"Minden modern párt és minden modern ország elfogadó manapság a homoszexualitással szemben."

Nem csoda, hogy ott tartunk, ahol... beteg, torz, és agonizáló világot teremtettek a modern pártjaid, ami még ahhoz is túlságosan elhülyült már, hogy tisztességesen dekadens legyen. Csak csúf és undorító.

De akkor körülbelül meg is van, miért utálod Bellt. Ő képes tiszta és egészséges maradni, és még a stílusa is megvan hozzá. Ez minden beteg lelkű embernek ellenszenves.

Ne szomorkodj Sapi, egyszer Te is meggyógyulsz. Majd. :)

Valóraváltógép 2014.03.02. 07:46:53

Tényleg széttrollkodjuk ezt a vackot... Péter, tilts ki kérlek, akkor Sapi még két sértődött kommentben kiéli magát, utána meg csend lesz.

Köszcsi.

Valóraváltógép 2014.03.02. 07:49:33

((Amúgy hazudik. Nem fog az LMP-re szavazni. :D ))
süti beállítások módosítása