HTML

Pest megye 5. vk.

Csomád, Csömör, Dunakeszi, Erdőkertes, Fót, Göd, Veresegyház polgárai! Térjünk vissza a jövőbe! Javaslata van? Írjon: peter.juhasz@jpl.hu

Bemutatkozó

jp01.jpg

Juhász Péter (LMP) életrajza itt elérhető

Április 6-án az LMP ismét bejutott a Parlamentbe, ezúton köszönöm szavazóinknak!

A 2014-es parlamenti választások során a kampányomra elköltött pénz: 791096 Ft

Kövess!

2014.01.21. 23:44 Juhász Péter (LMP)

Szavazz rám, hogy elkölthessem a pénzed!

Miről ismerszik meg egy „profi” politikus? Bármennyi pénzedet el tudja tapsolni, és közben még hálát is érzel iránta, hogy ezt teszi veled. Ollókezű Edwardként vagdossa az avatási szalagokat, azt az illúziót keltve, hogy ez fejlődés. Miért hagyjuk, hogy így legyen?

 

Nincs felemelőbb érzés, mint mikor a „profi politikus” átvágja a szalagot, beszédet mond, rázza a kezeket, igen, megvalósult! Az emberek pedig nem győznek hálálkodni, hogy ezt kapták tőle. Tőle, az ő pénzükből.

Hasznunkra lesz? Ki fogjuk tudni fizetni? Időszerű volt? Elbírjuk a fenntartási költségeket? Nem volt jobb helye a pénznek? Egyáltalán, ha már ez épült belőle, hatékonyan lett elköltve?

Megannyi kérdés, mindig csak az akadékoskodóknak, fanyalgóknak jut ilyen az eszébe, de azokat ki kell közösíteni! Verseny van, kicsire nem adunk, aki semminek sem tud örülni annak itt nincs helye.

Valahol igaza is van a polgároknak: ez az évszázad láthatóan nem a megfontoltaknak kedvez, hanem annak, aki bátran mer költeni! Költs annyit, hogy a tartozásod már rendszerkockázat legyen és akkor meg vagy mentve! Ez igaz kicsiben és nagyban is.

Még egyetemi gólyatáborban hallottam valakitől: „Ha kicsit iszol és vezetsz, megbüntet a rendőr. Ha totál részegre iszod magad, akkor ingyen hazavisznek a cimboráid!” Csak arra kell figyelni, hogy legyenek lelkiismeretes cimborái az embernek, teszem hozzá. Ezt már akkor is igazságtalannak éreztem: ez ugyanis zsarolás.

Úgy fest, hogy a legújabbkori magyar államháztartástan a zsarolás tudománya. Az a polgármester, intézményvezető, miniszter vagy állami cégvezető, aki nem tud elég komoly deficitet összehozni, az lúzer. 10ezer fős városka polgármestere vagy, néhánymilliós minuszban? Halálra vagy ítélve, görgetheted magad előtt évekig! Próbálsz óvatosan gazdálkodni, hogy egyenesbe gyere, közben persze nem „fejlődik” a község, leváltanak, mint a szél. Hozz össze legalább kétmilliárdot, akkor meg vagy mentve, sikertörténetként hoz le a baráti sajtó, hogy mi mindent elértél. Ekkora bukót már senki sem fog felvállalni, igyekeznek téged megmenteni. Más pénzén ugyan, de az kit érdekel.

Minél nagyobb szociopata vagy, annál alkalmasabb vagy ilyen posztokra, mert sosem lesz semmilyen lelkiismeret-furdalásod, hogy mások nehezen megszerzett pénzét költöd. Országosan ugyanez, csak hatványozottan. Mert a fejlődésről általában azt gondoljuk, hogy vas meg beton meg aszfalt testesíti meg.

Lehet máshogy, szerintem.

ÖNÁLLÓSÁG: Először is az önkormányzatok gazdálkodási környezetét több különböző törvény együttes erejével lehetetlenítették el. Ha egy önkormányzat nem rendelkezhet maga a területén keletkező bevételekkel, akkor arra sem lesz motivációja, hogy a kiadásait ezekkel egyensúlyba hozza. Minden törvényt, ami érinti az önkormányzatok gazdálkodását, felül kell vizsgálni. Az állami függőség, és ezen túlmenően az állami „kegytől” való függőség leépítése az egyik legfontosabb feladat.

ELSZÁMOLTATHATÓSÁG: Az önkormányzati beszerzések transzparenciája kimerül abban, hogy összevissza kisatírozott szerződéseket erős késéssel, jól elrejtve közzétesz honlapján egy város. Éves beszámolót is lehet böngészni, de ez alapján nagy ráhatás semmire sem lehet. Ennél sokkal többet kell tudniuk a lehetséges civil ellenőrző szervezeteknek. Nagyberuházások kapcsán legyen kötelező közzétenni a jövőbeni kiadásokra gyakorolt hatásról készített elemzést: ha átadnak egy fürdőkomplexumot, szökőkutat vagy akár sportcsarnokot, akkor joga van látni az embereknek, hogy a körülmények változatlansága esetén ez milyen terhet jelent a jövőre nézve, milyen folyamatokat indít el. Ha egy banknak ki kell írnia a THM-et vagy az EBKM-et a plakátra, akkor miért is ne várhatnánk el hasonlókat egy önkormányzattól?

FENNTARTHATÓSÁG: A jó politikus a fenntarthatóságot nem a saját pozíciójára értelmezi, hanem a működési folyamatokra. Nem neki kell túlélnie, hanem az elveknek, és az egyensúlyi kritériumoknak. A jó politikus lát az orránál előrébb. Mi lesz itt 1 év múlva, 3 év múlva, 20 év múlva? Mit mondanak a szakértők, minek mi lesz a következménye? Ha most ezt csináljuk, az milyen hatással jár? Városoknak, régióknak, hasonszőrű településeknek közös jövőképeket kell alkotniuk, és nem csak az íróasztalnak, hanem (lásd előző pont) számonkérhetően. Függjön ettől a javadalmazásuk, a személyes túlélésük. Legyenek arra kényszerítve, hogy egymással is összefogjanak, költségeiket csökkentve.

  • - Manapság, ha egy városban nő a munkanélküliség, akkor odacsábítanak egy nagyfoglalkoztatót a határba, jellemzően egy bevásárlóközpontot. Rossz esetben a szomszéd városnak aláígérve. Rövidtávon remek. Hosszútávon? Több bolt zár be, több termelő megy tönkre az adott településen és környezetében, mint amennyi polcfeltöltőt eltart a nagyáruház. Mesterséges beavatkozás, laboratóriumi mellékhatásokkal.
  • - Ha nő a forgalom, akkor építenek még egy sávot. Megold ez bármit? Általában nem, mert kedveltté válik, más vonalakról is odaszoknak az autók. De sikerül az útkarbantartási tételsort növelni a büdzsében. Nálunk, a Pest megyei 5. számú választókörzetben előre megjósolható, hogy pontosan ugyanaz fog lejátszódni 5-10 éven belül, amivel küszködnek a budai oldalon levő agglomerációs városok. Hogy mi a megoldás? Hamarosan erről is írni fogok.
  • - Ha születik sok gyerek, akkor építenek bölcsiket. Miért nem vállalkozók indítanak ilyen szolgáltatásokat? Csak az állam érthet a gyerekneveléshez? Az állam ragaszkodik a növekvő közalkalmazotti létszámhoz? Nem bíznak benne, hogy ez üzleti alapon is működhet? Nyilván mindenki ódzkodik a fizetős oviktól és bölcsiktől, de gyanítható, hogy az infrastruktúrára és humánerőre fordítandó állami kiadás töredékéből lehetne fedezni a rászorulók díjának támogatását. Ki kell dolgozni egy méltányos szubvenciót, de nem kell az önkormányzatnak mindent a maga vállára vennie, és költségeit internalizálnia!

Pénzt költeni, azt mindenki tud. Bőkezűen költeni, ahhoz gátlástalanság kell, az egy valamivel szűkebb kör. Pénzt okosan és erkölcsösen elkölteni: szinte lehetetlen. Van azonban egy fontos dolog: erre nem születik senki. Ilyen politikus nem terem magától. Az ilyen politikus a közösség nyomására válik azzá.

Szerinted is itt az ideje visszatérni a jövőbe? Kövesd kampányom a Facebookon!

14 komment

Címkék: önkormányzat állam költségvetés gazdálkodás pest megye lehet más a politika választás 2014


A bejegyzés trackback címe:

https://kepviseloleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr645774412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barli 2014.01.22. 10:20:08

"Miről ismerszik meg egy „profi” politikus? Bármennyi pénzedet el tudja tapsolni"

Az igazi profi az inkább más pénzét akarja rádkölteni

jogalany 2014.01.22. 11:58:05

@barli:
Ja, mint a civil szervezetek, az összejött pénz minimum 80 %-át ellopják.

♔batyu♔ 2014.01.22. 13:32:45

"Egy éve zajlanak a holokauszt-emlékév előkészületei"

Amatőr politikus erre azt mondja, hogy értelmetlenül kidobott pénz és idő.

A profi csak gondolja, mert ha kimondja, másnap mehet vissza a megmérettetni magát a munkaerőpiacra, akármilyen népszerű is.

Juhász Péter (LMP) 2014.01.22. 13:42:35

@jogalany: Azért ez mondjuk elég durva általánosítás. Csak azért, mert van 2-3 durva alapítványi visszaéléses ügy, nem kéne leírni másik több ezer ember önzetlen teljesítményét, ami nélkül az egészségügy, a szociális ellátás, a kultúra, a műemlékvédelem vagy éppen a közlekedés a jelenleginél rosszabb színvonalú lenne.

borzimorzi 2014.01.22. 13:58:46

Nem válik. Vagy eleve tisztességes, vagy nem az. A politikus a pályafutása során csak korruptabb lesz.
Üdv:
b

Juhász Péter (LMP) 2014.01.22. 14:02:35

@borzimorzi: Ez illúzió. Ez passzív szemlélet. Még ha szeplőtelenül kerül is pozíciójába egy döntéshozó, nem marad az, ha nincs erre rákényszerítve. Lustulnak az erkölcsi érzékszervek a használat hiányában.

borzimorzi 2014.01.22. 14:52:03

@Juhász Péter (LMP): Hogyne. Igazad van.

Épp csak a külső kényszerítés mit sem ér, attól csak a kiskapukat fogja keresni. Hadd ne építsek képi fantáziádra, és hadd ne említsem meg _anal_ógiaként azt a 400 katolikus papot, akit mai hír szerint rúgott ki a pápa őszentsége pedofília miatt. Ők aztán szó szerint egész "kis kapukat" kerestek, és sajnos találtak is...

Egy szó, mint száz: akiben van gerinc, abban van, akiben meg nincsen, abban nincsen. A gazemberből külső nyomás hatására sem lesz tisztességes ember, csak ügyesebb bűnöző, akit nehezebben kapnak el. A tisztességes ember meg nem azért nem bűnözik, mert fél a lebukástól, hanem azért, mert méltóságán alulinak tartja. Ettől még ő is hajlottabb gerinccel fog meghalni, mint ahogyan született. De gerinccel!

De megírta ezt már József Attila sokkal jobban:
"Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis.
Mért ne legyek tisztességes! Kiterítenek úgyis."

Annyit esetleg fel lehet hozni a mai magyar politikai elit mentségéül, hogy tisztességtelenségének oka a társadalmi megítélésben is keresendő. Hazánkban a legmegvetettebb értelmiségi pálya a politikusé. Amikor édesanyámnak megemlítettem jó 10 éve, hogy ezt a pályát is mérlegelem, ő közölte, hogy akkor már vegyem figyelembe azt is, hogy a vécépucoló munkája mennyivel tisztább, az örömlányoké meg mennyivel tisztességesebb.

Nehogy bárki azt képzelje, hogy édesanyám egyedül van e nézetével. A magyar emberek zöme pontosan így gondolja, csak kimondani fél, vagy túl udvarias.

Üdv:
b

P.S.: Ha a pártodról is volna mit mondanod, vagy segítség kéne, netán mérlegelnéd az esélyeiteket ill. eszmét cserélnél, hogy hogyan növelhetők, van a nickem után index pötty hu-s mailem, de hotmailem is.

jogalany 2014.01.23. 17:06:50

@Juhász Péter (LMP):
Hát ez a baj, aki politikai pályára téved, annak elmegy a józan itélő kjépessége.
66.000 civil szervezet van. Ennek kb 70%-át a pártok alapították. A civilszervezetek 99,9%-a megélhetési szervezet.
Kérdezd meg magadtól, vagy ismijeidtől, hogy a 66 ezerből mondjanak csak 50 -et, amiről tudják az emberekért dolgoznak és önzetlenül.
Méd a nemzetközi vöröskereszt sem az aminek látszik, és ezt tudhatnád akár Kun Miklós műsorából is.
Bizonyos okból ismerek vagy 70 -80 civilszervezetet, amibnek több mint feléről kiderült az egyik párthoz kötödik, a többi megélhetési volt. Egy sem volt tiszta.
Ne menjen politikai pályára aki naiv.

Juhász Péter (LMP) 2014.01.24. 10:54:15

@jogalany: Jobb politikus lennél mint én, demagógiából jeles, meghajolok nagyságod előtt. :)
Egyfelől a 66ezres számban, amit említettél, kétharmada nonprofit vállalkozás, másik része meg alapítvány. A horgászoktól a polgárőrörökön át az önkéntes nénikísérőkig mindenki benne van, érdekképviseletek, településfejlesztési egyesülések, akármi, mittudomén. A te rosszmájú megjegyzésed meg nyilván abból ered, hogy lefüleltek egy faszit aki a villamos síneken hajtott a rákos gyerekek pénzén, illetve találtak másik két alapítványnál is visszaélést, plusz van az a tapasztalatod, hogy sok helyütt hatékonytalan a szervezetek gazdálkodása, és a különböző titkárok belelustulnak az egészbe. Ez eddig oké, de továbbra sem tartom tisztességesnek, hogy ezzel akkor pálcát törsz az oktatásban, szociális ellátásban, egészségügyben működő, önzetlen, nem különösen sok pénzből üzemelő alapítványok fölött. Az a baj,hogy pár rossz sztori miatt hamar híre megy, hogy "kár ezekbe a pénz, mindenki ellopja", és onnantól a tisztességesek sem kapnak korrekt támogatást, adományokat. Én is dolgozom többnek, a tűzbe tenném értük a kezemet. Ha van is sok ügyetlen szervezet, ne általánosítsunk, mert ez nem a tisztulást segíti elő, hanem az általános minőségromlást, és forrásszűkét. Ismersz 40 civilszervezetet, amelyik szarul működik? Szóltál róluk bárkinek? Vagy ez az információ bőven elég ahhoz, hogy bennfentes "tudom amit tudok" jellegű beírásokkal trollkodd végig az internetet, több nem is kell a boldogsághoz és az elégedettséghez? :)

jogalany 2014.01.25. 01:46:06

Tudom, neked hivatalból védened kell a semmire nem jó, eredménytelen, mert nélkülük is jól elmenne a világ civil szervezeteit, melynek nagy részét pont a Te társaid alapítottak és üzemeltetnek az adófizetők pénzén a saját hasznukat kivéve belőle
Az alapítvány pont az a forma amiben eltüntetik a pénzt és átláthatatlan viszonyokat fedeznek velük. Lásd a sok állatvédelmi egyesületet, vagy az OTP vezér alapítványát, hogy ne az egészségügy, gyermekügyieket említsem. Simán eltűnik a pénz mindből és látványosan átadnak egy vér tisztitót, miközben 2 komplett műtőt ellopnak.
Nem lebnnél jó politikus a népnek, mert nem látod, nem akarod látni a valóságot.
Szerinted a NAV-passziv segédletével történö 1000 milliárd adócsalás sincs, vagy a lottónál csak úgy nyernek politikusok (Horn 2 milliárd, Megyó 5 milliárd, smitteléő 3,5 milliárd, ara hozománya 3 milliárd, és a mostani vajon kié lesz?) milliárdokat, mert minden rendben van? Amerikában az FBI 7 lottó társ. igazgatóját tartóztatták le csalásért, onnan van a magyar lottó adatbázis kezelés is. Ott is matematikusok buktatták le Őket, itt se jön be a matematikai modell !
Itt egy politikus sem buktatja le a csalásra alkalmas rendszert.
S Te ,ég azt hiszed, hogy a civil szervezeteknél minden rendben van? Tévedsz, mert 99%-nál biztosan megélhetésre, vagy politikai csalásra megy a pénz.
Ne csak nézz, láss is.

Juhász Péter (LMP) 2014.01.25. 20:45:56

@jogalany: Megkeseredett vagy, és ez felerősíti az "éleslátásodat". Sose legyen szükséged neked vagy gyermekeidnek azokra a civil szervezetekre, amikre szerinted semmi szükség. Nyilván nem állítottam, hogy minden alapítvány tiszta, és minden civil szervezet hófehér. De az általánosítás baromi veszélyes.

jogalany 2014.01.26. 09:39:03

Azt gondolom, hogy egy politikusnak - és ami vele jár, hogy megvetett foglalkozás - a naivitás sokkal veszélyesebb, mint az hogy én, átlagpolgár, aki szélesebb látókörrel bírok és látom mi van ebben az országban és persze a többiben is, milyen véleménnyel vagyok.
Most már biztos vagyok benne, Te is a csalók oldalán állsz.
Ott tartasz, hogy rólam mondsz véleményt, holott a téma előtted hever, de egy betűt sem írsz róluk.
nincs ezekre szükségem, mert nem is lehet valójában számítani rájuk, ha valamit csinálnak azt nagyon drágán teszik. Kiszámoltam, ha életemben sosem fizettem volna és a cégem sem, TB -t, az olyan sok pénz lenne, hogy a kamatából simán fizetnék minden eü kiadásomat, és még Thai földre is elutazhatnék belőle évente.
Nektek politikusoknak és jelölteknek a látókörötök, csak a saját zsebeitekig terjed.

Juhász Péter (LMP) 2014.01.26. 21:29:08

@jogalany: A vicces az, hogy még nem vagyok politikus, egyelőre olyannyira átlagpolgár vagyok, mint te, és egyébként nem gondolom, hogy törvényszerű, hogy ez megváltozzon egy képviselőnél. Csupán megjegyeztem, hogy veled ellentétben van hitem abban, hogy a civil szervezetek nem okvetlen lopászatra születtek, és rosszat tesz az általánosítás. Ebből azt a következtetést vonod le, hogy akkor én is csalok: zseniális, gratulálok. A témával kapcsolatban egyébként sokban egyezik a véleményünk, hiszen magam is hatékonytalannak találom az államigazgatást (ami nem összekeverendő egyébként a civil szervezetekkel), csak éppen nem írom le az egészet, tekintve, hogy nem törzsi kultúrában élünk, tehát elkerülhetetlen, hogy legyen egy közös büdzsé. Zsebemből pedig bátran kiveheted a kezed, egyelőre még csak oka sincs, hogy bármilyen lopással vádolj.

Neander 2014.03.04. 20:36:02

A Neander ez ellenzék döbbenetes stratégiai hibáiról:

www.youtube.com/watch?v=frUjO0tR5wM
süti beállítások módosítása